Článek
Omlouváme se všem, kteří po přečtení článku na nás budou naštvaní, že si nemůžou tohle auto koupit, ale my za to prostě nemůžeme. Ferrari FXX-K Evo je speciálka, která se nabízí jen těm nejvyvolenějším a nejmajetnějším z celé plejády majitelů ferrari. Ti dostali osobní pozvánku do Maranella, tam si novinku prohlédli, případně nastudovali podrobné informace, pak se projeli v prvním kuse po okruhu, a kdo chtěl, vyplnil šek. Jestli jste tedy nebyli na seznamu pozvaných (jako my), máte smůlu. Je vyprodáno.
Co tito VIP zákazníci dostanou? Dostanou především auto, které ani nebude jejich. Je to jakýsi operativní leasing závodního speciálu s kompletním servisem, pozvánkami na nejexkluzivnější okruhy světa, závodní klání, testování a zvyšování řidičských dovedností pod vedením lidí nejzkušenějších (třeba těch z F1).
Samotné auto je vlastně výraznou evolucí původního Ferrari FXX-K, které už samo bylo vývojovým stupněm prvního FXX. Tahle novinka má stejný motor, dvanáct válců, atmosférické plnění a doplňkový systém rekuperace energie KERS, jako to je v F1.
KERS je sice trochu změněno, ale nová je na Evu hlavně aerodynamika. Ta prošla výraznou úpravou a třeba při 200 km/h produkují všechny aerodynamické prvky (difuzor, přední a zadní křídlo) přítlak 640 kg. U maximální rychlosti je to pak 830 kg! Tahle hodnota je jistě fantastická, vždyť směle konkuruje závodním monopostům. Ale navíc ji musíme srovnat s hmotností samotného auta. To nepřesáhne díky rozsáhlému použití nejmodernějších a nejlehčích materiálů ani na tunu.
Cena tohoto závodního speciálu je tajná. Ale u předchozí verze se spekulovalo o nějakých padesáti miliónech korun.