Hlavní obsah

Nejnáročnější auto, které jsme kdy udělali, říká Rolls-Royce o jedinečném Phantomu Syntopia

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Oddělení Bespoke značky Rolls-Royce představilo vlajkovou limuzínu Phantom v jediném kusu zvaném Syntopia. Inspiruje se módními kolekcemi haute couture.

Foto: Rolls-Royce

Rolls-Royce Phantom Syntopia

Článek

Rolls-Royce se chytá svých kořenů a soustředí se čím dál více na své zakázkové oddělení Bespoke. Nový vůz Phantom Syntopia je vytvořený ve spolupráci s renomovanou nizozemskou módní návrhářkou Iris van Herpenovou.

Po čtyřech letech vývoje je výtvor dokončen a brzy zaujme své místo v soukromé sbírce příznivců značky.

„Pro tuto ojedinělou spolupráci jsem se nechala inspirovat konceptem ‚tkané vody‘ a upravila jsem interiér vozu tak, že pocit, jaký prožíváte během pohybu, se zde promění na pohlcující zážitek plynulosti. Chtěla jsem, aby vrcholně moderní prvky umocnila síla přírody. Dominantní pohyb vozu je vetkán do pohybujících se trojrozměrných vln uvnitř vozu a tím ztělesňuje vynalézavost přírody,“ popisuje Iris van Herpenová.

Svébytný je už exteriér. Karoserii zdobí unikátní tmavý lak Liquid Noir. Ten na slunečním světle při pohledu z různých úhlů odhaluje fialové, modré, purpurové a zlaté duhové podtóny.

Automobilka uvádí, že k dosažení tohoto efektu je nejtmavší jednolitá černá barva překryta povrchovou úpravou obsahující zrcadlový pigment, vybraný kvůli své měnící se barvě. Pro přidání jemného, elegantního třpytu tým vyvinul zcela novou techniku nanášení pigmentu na čirý lak – tento proces údajně trval několik měsíců, včetně více než 3000 hodin samotného testování a ověřování.

Při bližším pohledu je na kapotě vozu patrné ztvárnění motivu „tkané vody“, který prostupuje celým interiérem. Tento efekt vznikl pečlivým přerozdělením barviva během dokončovacího procesu.

Právě o vnitřek limuzíny tu jde především. Po otevření protisměrných dveří okamžitě upoutá pozornost hvězdná obloha Starlight Headliner s motivem „tkané vody“. Jedná se údajně o technicky nejnáročnější verzi tohoto charakteristického prvku vozů Rolls-Royce, jaký byl kdy vyroben. Vznikl z jednoho kusu vysoce jakostní kůže vybrané z více než 1000 vzorků.

S phantomem na sněhu. Vrchol automobilového luxusu je i na horách suverénní

Testy

Střihy na spodní straně odhalují stříbrnou texturu „tekutého kovu“, vyrobenou z nylonové tkaniny, která se používá v kolekci „Embossed Sounds“ Iris van Herpenové a dodává stropnímu obložení trojrozměrný styl. Povrch je dotvořen 162 jemnými okvětními lístky vyrobenými z jiskřivé organzy, kterou během téměř 300 hodin instalovali spolupracovníci Iris van Herpenové přímo v Goodwoodu.

Kromě toho bylo podél uměleckého díla ručně nainstalováno 187 z 995 zářících „hvězd“ z optických vláken. Rozsvěcují se postupně zezadu směrem vpřed, což vytváří pocit pohybu. Jen samotné stropní obložení zabralo celkem téměř 700 hodin práce celého kolektivu.

Téma „tkané vody“ pokračuje na uměleckém provedení obkladu palubní desky a pokrývá ji po celé její šířce. Zahrnuje dalších 85 okvětních lístků, které byly během téměř 60 hodin pečlivé práce ručně vsazeny.

Vůz má dokonce i svou vlastní vůni vytvořenou předními parfémáři. Speciálně vyvinutý mechanismus rozptylující vůni je umístěn v opěrkách hlavy. Patentovaná technologie zahrnuje inovativní materiály původně používané v oblasti medicíny a zajišťuje uvolňování parfému v jemných dávkách. I tento vývojový proces trval více než dva roky.

„Phantom Syntopia je nejambicióznější, jedinečný a mimořádně zakázkově upravený Phantom, jaký v rámci programu Bespoke nemá srovnání. Je vrcholem dvou desítek let společných aktivit s předními návrháři, umělci, hodináři a klenotníky z celého světa a současně skvělá ukázka toho, jak lze model Phantom využít jako dokonalé čisté plátno pro zakázkové úpravy programu Bespoke,“ dodal Torsten Müller-Ötvös, generální ředitel Rolls-Royce Motor Cars.

Pět loňských nejkrásnějších vozů od zakázkové divize Rolls-Royce

AutoMoto

Reklama

Související témata:

Výběr článků

Načítám