Hlavní obsah

Nejmenší crossovery Mercedesu dostaly novou tvář a mild hybridní techniku

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Modernizované malé „terénní“ mercedesy nabídnou mild hybridní ústrojí ke všem motorům a novou generaci infotainmentového systému, která umí podávat informace i o pamětihodnostech v okolí cesty.

Foto: Mercedes-Benz

Mercedes-Benz GLA a GLB po modernizaci

Článek

Nejmenší „nakopnuté“ mercedesy, tedy třídy GLA a GLB, prošly modernizací. Zvenčí je třeba znalé oko, aby novinky poznalo, na technice se však proměnilo docela dost, zejména co se elektrifikace týče.

Na spalovací motory ve Stuttgartu nezanevřeli, k řadovým čtyřválcům v různě silných zážehových i vznětových variantách však přibylo mild hybridní ústrojí. Pracuje s napětím 48 V a po motorové stránce má podobu startér-generátoru, napojeného na motor řemenem. Ten zvládá přidat 14 koní výkonu při požadavku řidiče na maximální zrychlení a vůz díky němu je také schopen vypnout spalovací motor i za jízdy, při plachtění.

Po designové stránce vidíme nové přední světlomety, které jsou i v základní výbavě LED a mají nový světelný podpis. Obdobně se proměnily zadní svítilny. Také přední nárazník byl drobně přepracován a lišty kolem blatníků jsou lakované, nikoliv plastové.

Mercedes CLE natočen v lehkém maskování. Má nahradit několik modelů

AutoMoto

Uvnitř stojí za zmínku zejména nová generace infotainmentu MBUX, který nabídne přepracované vzhledy přístrojového štítu, bezdrátové připojení Androidu Auto a Apple CarPlay či vyšší výkon nabíjecích portů USB.

Systém je možno ovládat hlasem a také má vestavěný „výletový režim“ - čte hnědé značky podél silnic, které upozorňují na blízkost nějaké pamětihodnosti či cíle výletu, a podává o těchto místech informace. Zatím ovšem pouze na německých dálnicích.

Naftová nabídka má podobu tří variant dvoulitrového čtyřválce o výkonu 116, 150 nebo 190 koní a točivém momentu 280, resp. 320 a 400 Nm. Nejsilnější verze je k mání jen s pohonem všech kol 4Matic, u prostřední je čtyřkolka v nabídce a nejslabší motor může být jen předokolkou. Spotřeba se pohybuje v závislosti na verzi od 5,5 do 6,5 l/100 km u GLB, menší GLA bere 5,3-6,2 l/100 km.

Zážehové motory jsou dva, oba čtyřválcové. Základem je třináctistovka o 136 nebo 163 koních a 230 nebo 270 Nm, která pohání jen přední kola a spotřebovává od 6,9 do 7,7 litru benzinu na 100 km u GLB. U GLA to je 6,6-7,4 l/100 km.

Dále je k mání dvoulitr, který nabízí 190 nebo 224 koní a 300 nebo 350 Nm. Ten pohání vždy všechna kola a jeho spotřeba v GLB je 7,6-8,5 l/100 km. GLA bere 7,4-8,2 l/100 km.

Menší GLA je k mání i v plug-in hybridní verzi GLA 250 e. Staví na třináctistovce o 163 koních, elektromotor přidává dalších 109 koní a 300 Nm pro celkový systémový výkon 218 koní a 450 Nm. Dojezd na jedno nabití se zvýšil na 70 km podle odhadu automobilky, tedy o deset kilometrů. Normovaná spotřeba benzinu je 1,1-1,4 l/100 km, u elektřiny to je 21,1-23,8 kWh/100 km. Baterii je také možné nabíjet střídavým proudem o výkonu až 22 kW.

V nabídce zůstávají i ostré verze AMG, které nabízejí 306 koní a 400 Nm z dvoulitrového čtyřválce. Samozřejmostí je tu pohon všech kol, za zmínku stojí také zrychlení na stovku za 5,2 sekundy u GLA a 5,5 s u GLB. Spotřeba se pohybuje od 8,8 do 9,4 l/100 km, alespoň podle normy WLTP.

Web českého zastoupení automobilky už všechny modely ukazuje, ovšem zatím bez ceníků.

Mercedes uvedl nové GLC ve stylové karosářské verzi Coupé

AutoMoto

Reklama

Související témata:
Mercedes-Benz GLA
Mercedes-Benz GLB

Výběr článků

Načítám