Hlavní obsah

Nejdelší silnicí světa starým citroënem. Dvě Francouzky vymyslely neobyčejnou cestu

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Francouzské cestovatelky se vydávají po nejdelší silnici světa Citroënem Traction Avant, který je zhruba stejně starý jako ona silnice. Vůz je francouzskou legendou nejen mezi auty.

Toto video už bohužel nemůžeme přehrávat z důvodu vypršení internetové licence

BEZ KOMENTÁŘE: Citroën Traction Avant vyráží na cestu skrz Severní a Jižní AmerikuVideo: Reuters

 
Článek

Když v dnešní době chce člověk cestovat autem napříč kontinentem, pravděpodobně na takový podnik zvolí nějaký obytný vůz. Dvě Francouzky si nicméně vybraly legendu svého domácího autoprůmyslu – Citroën Traction Avant.

Tento model, jak i název napovídá, je jedním z prvních masových aut s pohonem předních kol, a také patřil k prvním masově vyráběným vozům se samonosnou karoserií, která je dnes běžná. Na trh přišel v roce 1934 a vyráběl se až do roku 1957. Kousek, který si cestovatelky vybraly, byl vyroben v roce 1956.

„Idea byla jet na dlouhý roadtrip a vybrala jsem si panamerickou dálnici, která je nejdelší silnicí na světě. A nechtěla jsem jet moderním autem, ale autem zhruba stejně starým jako tato silnice. Tak jsem si vybrala traction avant,” říká Fanny Adamová, jedna z cestovatelské dvojice. Roadtrip dostal jednoduchý název Terramerica.

Roadtrip po Česku: 14 zajímavých míst, o kterých možná netušíte

AutoMoto

Citroën pocestuje lodí na západní pobřeží Severní Ameriky během letošního června. Poté se v něm cestovatelky vydají na jih skrz 14 zemí. Do cíle na špičce Jižní Ameriky plánují dojet v lednu 2023.

A co z traction avantu kromě technických řešení dělá legendární auto? „Je součástí historie. Dají se najít fotografie aut členů odboje s nápisy FFI (French Forces of the Interior, Francouzské vnitřní síly). Charles de Gaulle měl jeden. Na dvoře Elysejského paláce jste jich mohli vidět dvacet. Každý ministr měl verzi 15CV,” vypočítává bývalý navigátor a poradce pro mechaniku Gerard d'Aboville.

Reklama

Související články

Výběr článků

Načítám