Hlavní obsah

Nasměroval Rolls-Royce do moderní éry, po 14 letech odchází do důchodu

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Šéf britského výrobce luxusních automobilů Rolls-Royce odejde na začátku prosince po 14 letech v čele firmy do důchodu. Za dobu svého působení zvýšil třiašedesátiletý Torsten Müller-Ötvös prodeje automobilky šestinásobně. Od prosince ji povede Chris Brownridge (49), který nyní stojí v čele britské divize BMW.

Foto: Rolls-Royce

Torsten Müller-Ötvös, odcházející šéf Rolls-Royce

Článek

Müller-Ötvös je nejdéle sloužícím generálním ředitelem značky od dob Clauda Johnsona, který představil Charlese Rollse Henrymu Royceovi. Povedlo se mu přitáhnout generaci mladých kupujících. Prodeje za jeho působení stouply z 1000 vozů v roce 2010 na 6000 aut prodaných v loňském roce. Průměrný věk kupujících klesl z 56 na 43 let. Každý pátý kupec je dnes celebritou.

V rozhovoru s CNBC Müller-Ötvös mimo jiné uvedl, že v době jeho nástupu do funkce byl Rolls-Royce elitní značnou, která však rychle stárla. Její tehdy emblematický model, čtyřdveřový Phantom, byl navržen pro starší boháče, které hladce a tiše přepravoval šofér. Müller-Ötvös posléze navštěvoval soukromé bankéře po celém světě, aby zjistil, jak se bohatí lidé rychle proměňují.

„To mi docela otevřelo oči,“ konstatoval. „Všechny privátní banky mi řekly, že jejich klienti jsou čím dál mladší, mnohem neformálnější a že je mezi nimi čím dál více žen. Řekli jsme si, že potřebujeme něco, čím bychom tyto mladší spotřebitele zaujali. Bylo třeba značku omladit. To se nedá udělat za pouhé dva roky. To je dlouhý, dlouhý příběh, který trvá mnoho let,“ rozvedl.

Test Rolls-Royce Ghost Black Badge: Temné alter ego

Testy

V roce 2013 automobilka uvedla na trh dvoudveřové kupé Wraith, jež bylo určeno k tomu, aby ho bohatí řídili sami. O dva roky později následoval kabriolet Dawn a v roce 2019 SUV Cullinan. V roce 2016 Rolls-Royce odstartoval řadu Black Badge, kterou charakterizuje vyšší výkon a provedení v černé barvě.

Müller-Ötvös dále zahájil personalizaci vozů, jež nalákala nové zákazníky a znamenala i vyšší zisky. Program nazvaný Bespoke umožňuje kupujícím vybrat si vlastní látky, barvy laku, materiály či osvětlení interiéru. Program úprav na míru je jedním z důvodů, proč se průměrná prodejní cena vozu Rolls-Royce za vedení Müllera-Ötvöse zdvojnásobila na přibližně 500 000 eur (12,2 milionu Kč).

Dosluhující generální ředitel také automobilku uvedl do éry elektrického pohonu. Loni Rolls-Royce představil svůj první plně elektrický vůz Spectre. Dvoudveřový elektromobil s výkonem 577 koní zvládne zrychlit z nuly na 100 kilometrů za hodinu za 4,4 vteřiny.

Rolls-Royce Cullinan v edici Blue Shadow si bere inspiraci z vesmíru

AutoMoto

Rolls-Royce uvedl další zakázkový model za stovky milionů. Droptail vznikne v pouhých čtyřech kusech

AutoMoto

Reklama

Související témata:

Výběr článků

Načítám