Článek
„Já bych řekl, že podstatnější než ty motorky jsou texty na stěnách, které mapují příběh značky a osud jejich tvůrce, jsou odrazem našich dějin 20. století,“ řekl autor výstavy a ředitel Muzea Dopravy NTM Arnošt Nezmeškal. Řadu strojů si muzeum vypůjčilo od přátel nebo z muzeí v Berlíně a Drážďanech.
Čechie-Böhmerland jsou stroje o obsahu 600 krychlových centimetrů, váží 280 kilogramů. Slávu si tyto motorky získaly zejména délkou - základní provedení měřilo 3,17 metrů. Ve své době nahrazovaly automobil, který byl pro mnoho lidí nedostupný. Byl to jediný motocykl, který úředně mohl sloužit pro přepravu tří osob.
„Jsou to trochu orgie této značky,“ řekl na tiskové konferenci spoluautor výstavy a ředitel Státního okresního archivu v Děčíně Jan Němec. Motocykly začal vyrábět sudetský Němec Albin Liebische v roce 1925 ve Šluknovském výběžku, přesněji v Krásné Lípě.
Němci znali stroje pod názvem Böhmerland, čeští zákazníci pod označením Čechie. Sériová výroba začala o dva roky později. Následně se přesunula do Kunratic u České Kamenice.

