Hlavní obsah

Modernizovaný Ford Puma přijíždí s novou kabinou, ještě letos nabídne i elektrickou verzi

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Nejmenší SUV model značky Ford na evropském trhu přijíždí s decentním faceliftem, který je zvenčí velmi minimalistický. Zásadní vylepšení přináší jeho kabina, to nejzajímavější ale dorazí později.

Ford PumaVideo: Ford

 
Článek

Modernizovaný Ford Puma vypadá na první pohled téměř stejně, při bližším pohledu si ale můžeme všimnout nových LED světlometů, které mají novou grafiku. Volitelně jsou dostupné Dynamic Matrix LED světlomety s funkcí prediktivního svícení do zatáčky a neoslňujícími dálkovými světly.

Automobilka také přemístila své logo, které je nově v masce, a paletu barev rozšířila o šest nových odstínů, včetně šedé Grey. Zrcátka navíc mohou promítat logo pumy na zem. I po modernizaci si zákazníci mohou vybrat z výbav Titanium, ST-Line, ST-Line X a ostřejší verze ST.

Největší změna je patrná v kabině, která dostala zcela novou přístrojovou desku. Ta je vybavena 12,8palcovou obrazovkou digitálního přístrojového štítu, který nabídne možnost uzpůsobení obsahu. Uprostřed palubní desky je k řidiči natočený 12“ displej infotainmentu, který nově běží na operačním systém Ford SYNC4.

Modernizovaný Ford Kuga odhalen, známe i české ceny

AutoMoto

Z kabiny bohužel zmizela většina tlačítek, místo toho je ovládání soustředěno do dotykové obrazovky infotainmentu. Potěší ale podpora 5G konektivity, bezdrátového připojení Apple CarPlay a Android Auto nebo hlasový asistent Alexa.

Výrazně rozšířena byla paleta bezpečnostních a asistenčních systémů. Puma nově nabídne prediktivního asistenta rychlosti, 360stupňový kamerový systém, asistenta pro brzdění při couvání nebo brzdění při křížení provozu.

Zavazadelník stále potěší působivým objemem 456 litrů a především 80litrovým MegaBoxem, který bez problému pojme dva golfové bagy nebo obsah malého nákupního košíku.

Výrazná změna se odehrála i pod kapotou, kde už najdeme pouze 1,0litrový motor Ford EcoBoost s 48voltovým mild-hybridním systémem. Ve verzi o výkonu 125 koní je motor dostupný s manuální převodovkou i automatem Powershift. Verze o výkonu 150 koní je dostupná už jen s automatem Powershift.

Ford Puma ST v nabídce zůstává, spoléhá už ale pouze na 1,0litrový mild-hybrid s nejvyšším výkonem 170 koní v kombinaci se sedmistupňovým automatem Powershift. Připomeňme, že před modernizací byl v nabídce i 1,5litrový tříválec s manuálem o výkonu 200 koní.

Ještě v tomto roce by však Ford Puma měl nabídnout i zcela novou motorizaci, čistě elektrickou verzi s označením Puma Gen-E. Na parametry elektrického crossoveru si ještě musíme počkat, po designové stránce ale můžeme očekávat například plně uzavřenou masku.

Ford Puma, navržený a zkonstruovaný v Evropě, se vyrábí v závodě Ford Otosan v rumunské Craiově. Nový Ford Puma bude možné objednat na českém trhu od 13. února, první vozy by pak měly dorazit během května. Cena startuje od 499 900 Kč.

Nový Ford Mustang konečně přijíždí na evropské trhy, ale s citelně nižším výkonem

AutoMoto

Ford F-150 si opět bere titul nejvýkonnějšího pick-upu, Raptor R překonal RAM TRX

AutoMoto

Reklama

Výběr článků

Načítám