Hlavní obsah

Modernizovaný Ford F-150 nabídne chytré čelo korby i head-up displej

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Omlazený pick-up F-150 nabídne chytré zadní čelo korby i spoustu užitečné elektroniky, ale třeba i naviják pro offroadové verze. Utáhne více než šest tun, uveze přes tunu a pod kapotou jsou šesti- a osmiválce.

Foto: Ford

2024 Ford F-150 Lariat

Článek

Modernizace Fordu F-150, Americe vyhrazeného modelu s obrovským, léta trvajícím komerčním úspěchem, přivála nový design vpředu s jinou grafikou denního svícení, nová světla vzadu a řadu dalších změn, které odhalí nejlépe fotografie.

Zajímavější jsou na modernizovaném voze některé nápady, jako například inovativní zadní čelo korby. To se kromě standardního sklápění může ve své prostřední části otevřít do strany a usnadnit tak přístup třeba v případě, že máte připojený přívěs. Proto se také neotvírá do strany celé čelo, nýbrž jen jeho část.

Korba dostala také malou uzamykatelnou schránku do rohu a z minulé iterace vozu zůstává přítomná zásuvka. Ta poskytne 2 kW elektrického výkonu u verzí se spalovacím motorem a až 7,2 kW u hybridů.

Po stránce elektroniky stojí za zmínku kromě head-up displeje, který se v modelu F-150 objevuje vůbec poprvé, asistent, který zvládne samočinně couvat s přívěsem, zatímco řidič ovládá směr pomocí knoflíku na palubní desce. Také se může hodit systém, který pomocí couvací kamery a radarů v rozích vozu, běžně sloužících k hlídání mrtvých úhlů, najde „žehličku“ přívěsu a přesně k ní nacouvá tažným zařízením pick-upu.

Správně vybavená F-150 také dokáže řidiči sdělit zatížení „koule“, takže nakládka vleku, aby byla hmotnost správně rozložena, bude snazší. Co do hmotnosti přívěsu je maximum 13 500 liber, tedy 6,1 tuny, pochopitelně v závislosti na verzi. Užitečná hmotnost je až 2455 liber (1,1 tuny).

Ford odhalil těch verzí rovnou několik – XLT, STX, Lariat, Platinum, Tremor a ostrý Raptor. Varianty se liší komfortní i technickou výbavou, raptor a tremor jsou určeny do terénu. Obě verze nabídnou modulární přední nárazník s navijákem, raptor samozřejmě přidává špičkové odpružení pro rychlou jízdu terénem.

Pro raptor budou k mání dvě motorizace, 3,5l V6 s turbodmychadly o 456 koních a 5,2l kompresorový osmiválec z Fordu Mustang Shelby GT500, který by měl mít přes 700 koní. Přesné číslo zatím není na světě.

Na dolním konci nabídky je 2,7l šestiválec EcoBoost, nabídka pokračuje pětilitrovou V8, 3,5l šestiválcem EcoBoost a konečně je tu 3,5l V6 s hybridním ústrojím, nazvaná PowerBoost. Všechny motory jsou samozřejmě zážehové, osmiválec je jediný nepřeplňovaný a také jako jediný zvládne palivo E85.

Ford F-150 je americkým modelem a oficiální import do Česka se nedá předpokládat, stejně jako tomu bylo u dosavadního provedení a všech dalších před ním.

Ford představil elektrický mustang ve verzi Rally. Nemíří na závody, ale do běžného prodeje

AutoMoto

Reklama

Související témata:

Výběr článků

Načítám