Hlavní obsah

Mini představuje divoké koncepty na benzin i elektřinu

2:36
2:36

Poslechněte si tento článek

Značka Mini ve spolupráci s lifestylovou značkou Deus Ex Machina připravila dvojici výrazných konceptů, které budou mít premiéru na mnichovském autosalonu. Oslavují závodní minulost i styl značky, ale podstatně se od sebe odlišují.

Foto: Mini

Koncepty Mini Machina a Skeg vzešlé ze spolupráce s lifestylovou značkou Deus Ex Machina

Článek

Značka Mini má bohatou závodní minulost, která dala vzniknout různě upraveným speciálům. Právě na jejich výrazné tvary, unikátní zpracování a výrazné kabiny se nyní značka rozhodla zavzpomínat dvojicí konceptů, na kterých spolupracovala s lifestylovou značkou Deus Ex Machina.

Základem každého konceptu je ostré provedení JCW, tedy John Cooper Works. Jeden koncept ovšem sází na čistě elektrický pohon (JCW Electric), zatímco druhý je osazen spalovacím motorem. Spalovací verze má označení Machina a odkazuje na soutěžní rally vozy, elektrický vůz nese jméno Skeg a má být kontrastně laděn spíše v plážovém stylu.

Oba modely zaujmou výraznými barvami. V případě spalovacího modelu Machina navíc kombinaci černé a červené doplňují detaily ve stříbrné a bílé barvě. Vůz zaujme rovněž světlomety s vertikálními linkami, přídavnými světly na kapotě, černými lemy vytažených blatníků, maskou s nápisem Deus, masivními disky kol nebo výrazným zadním difuzorem.

Kabina zaujme především závodními skořepinovými sedadly s pětibodovými pásy, pákou hydraulické ruční brzdy, jednoduchým závodním volantem s pádly řazení a zajímavě upravenými výplněmi dveří, které společně s hliníkovou podlahou podtrhují image závodního stroje.

Oproti tomu koncept Skeg, osazený čistě elektrickým pohonným ústrojím, má působit kontrastním dojmem. Jeho design má odrážet plážový a surfový životní styl. Má tak celkově jednodušší tvary s osvětlenou uzavřenou maskou, stylová kola, a především hravou grafiku exteriéru s různými polepy.

S prodejem se nepočítá

Při úpravách navíc automobilka použila laminátové díly, které snižují hmotnost a odkazují na konstrukci surfových prken. Kabina opět nabídne závodní sedačky, tentokrát ale s klasickými pásy a čalouněné neoprenem. Odlišné jsou také výplně dveří a největší zajímavostí je surf umístěný pod prosklenou střechou, který drží dva elastické popruhy.

Po technické stránce se u konceptů nic nezměnilo, spalovací Machina tak nabídne přeplňovaný čtyřválec o výkonu 231 koní, zatímco elektrický Skeg spoléhá na elektromotor o výkonu 258 koní. Bez úprav zůstal také podvozek.

Oba vozy jsou unikáty, vzniklé v jediném exempláři, a s jejich prodejem se nepočítá. Vystavené budou na mnichovském autosalonu společně s lifestylovými doplňky ze společné produkce Mini a Deus Ex Machina (zejména oblečením), které už ale na prodej budou.

Výběr článků

Načítám