Hlavní obsah

Mercedes-AMG představuje ostrá GLC Coupé se čtyřválci místo V6 a V8

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Kupé-verze Mercedesu-AMG GLC dostaly nesmírně silný čtyřválec s elektrickou dopomocí a turbodmychadlem, jehož součástí je malý elektromotor.

Foto: Mercedes-AMG

Mercedes-AMG GLC 63 S E Performance Coupé

Článek

Několik týdnů po ostrých mercedesech AMG GLC 43 a 63 S E Performance přichází na svět jejich varianty s karoserií kupé-SUV. Automobilka se jimi pochlubila na fotografiích i hromádkou technických dat.

Jelikož jsou až na splývavou záď, která nejlépe vynikne na fotografiích, vozy zvenčí stejné, pojďme rovnou k technice. Slabší verze AMG GLC 43 4Matic Coupé nabídne řadový dvoulitrový čtyřválec M139l spojený se startér-generátorem o celkovém výkonu 421 koní a točivém momentu 500 Nm. Stačí to ke zrychlení na stovku za 4,8 sekundy, nejvyšší rychlost je omezena na 250 km/h a spotřeba má být 9,8-10,2 l/100 km.

Tato verze má mildhybridní ústrojí o napětí 48 V, jehož součástí je kromě 14k startér-generátoru také elektromotor vměstnaný mezi turbínovou a kompresorovou část turbodmychadla. Jeho úkol je jasný - urychlit roztáčení turba a tak zmenšit jeho prodlevu. Podle tiskové zprávy je toto světově unikátní instalace takového systému, žádný jiný motor ho nemá.

Menší Mercedes třídy G je na cestě

AutoMoto

Samozřejmě s výjimkou toho ve verzi AMG GLC 63 S E Performance Coupé. Ta ovšem má malý elektromotor v turbu poháněný 400 volty z velké trakční baterie. Je totiž plug-in hybridem, jehož 204k elektromotor pracuje na zadní nápravě. Svou sílu jí předává prostřednictvím dvoustupňové převodovky.

Spalovacím motorem je stejný čtyřválec, jen s větším turbodmychadlem,  výkonem 476 koní a točivým momentem 525 Nm, což ho činí nejvýkonnějším čtyřválcem na světě. Dohromady dává systém 680 koní a 1020 Nm, díky čemuž vůz zrychlí na stovku za 3,5 sekundy.

Nejvyšší rychlost je omezena na 275 km/h a spotřeba má být 7,5 l/100 km + 12,7 kWh/100 km. Baterie má kapacitu 6,1 kWh, ovšem elektrická jízda není prioritou - vůz ujede bez nastartování spalovacího motoru jen 12 km.

Kromě toho je u silnější verze možno si připlatit za aktivní potlačování bočních náklonů, standardem u obou verzí je variabilní řízení a také natáčení zadních kol. Verze AMG GLC 63 S E Perf. Coupé dostane standardně také kompozitové brzdové kotouče s šestipístkovými předními třmeny.

V jakých cenách se vozy začnou prodávat a kdy k tomu dojde, zatím není známo.

Mercedes GLC dostal kúru od AMG. Má až 680 koní, stačí mu čtyřválec

AutoMoto

Reklama

Výběr článků

Načítám