Článek
Stylově v liduprázdném obchodním centru Šestka nedaleko Letiště Václava Havla uspořádal tuzemský importér první novinářské jízdy s novou Mazdou6. Během půl hodiny jsme vyzkoušeli verzi sedan s dvoulitrovým atmosférickým motorem a manuální převodovkou.
Nová „šestka“ je dlouhá 4870 mm, široká 1840 mm a vysoká 1450 mm. Rozvor náprav má nyní hodnotu 2830 mm, kufr v případě sedanu pojme 483 l nákladu. V případě kombi je tato verze překvapivě kratší 4805 mm (- 65 mm) a má i menší rozvor náprav (2750 mm). Šířka je stejná, kombi je proti sedanu vyšší o 25 mm. Kufr nabídne 522 litrů v základním uspořádání.

Mazda6 (2012)
Benzínové motory zastupuje dvoulitr s výkonem 110 kW (150 k) při 6000 otáčkách a 210 Nm při 4000 otáčkách. Druhým agregátem je motor se zdvihovým objemem 2,5 litru a výkonem 141 kW (192 k) při 5700 otáčkách a 256 Nm. Naftové pak zastupuje motor 2,2D ve variantách 110 kW (150 k) a 129 kW (175 k). Na výběr jsou výhradně šestistupňové převodovky – manuální a samočinné.
I krátká projížďka odhalila, že Mazda6 vyniká jízdními vlastnostmi, auto je lehké, dlouho neutrální a překvapivě komfortní. Potěší i přesná šestistupňová manuální převodovka. V sedanu je vzadu méně místa pro hlavu (pokud měříte nad 180 centimetrů), pro nohy je zde ale královský prostor, který sice není tak štědrý jako v superbu, leč vzdáleně jej připomíná.
Velmi dobrá je pozice za volantem, zamrzela nás archaická grafika jinak skvělé navigace od TomTom, malý displej i šedivá a nehezky svítící grafika palubního počítače a kontrolních přístrojů. U sedanu také musíte počítat s malým vstupním otvorem i horším výhledem vzadu, ale to je obecný nedostatek této karosářské varianty.

Mazda6 (2012)
Tři motory, dva jsou benzínové
Zajímavý je dvoulitrový motor s nezvykle vysokým kompresním poměrem 14:1, což je parametr, na který jsme zvyklí spíše u vznětových motorů. Odezva na sešlápnutí plynu je vcelku bezprostřední, motor se převelice rád nechává vytočit k sedmi tisícům, kdy jemně zasáhne omezovač. Atmosférický dvoulitr tak dává řidiči jiné prožitky než maloobjemové turbomotory.
Zrychlení na stovku za 9,5 s (silnější verze 9,1 s) sice nezní kdovíjak atraktivní, v praxi se ale ukázalo, že motor se zdvihovým objemem 1998 ccm (vrtání a zdvih mají hodnotu 83,5 x 91,2 mm) ve vysokých otáčkách umí razantně akcelerovat. Dech mu dochází při 208, respektive 216 km/h (nezkoušeli jsme). Ve vyšších otáčkách je však motor hlučný a vysoké jsou i otáčky, při 110 km/h na šestku odečtete z rychloměru 2500, při tachometrových 130 km/h pak 3000 otáček.

Mazda6 Wagon (2012)
Ceny jsou překvapivě stejné pro sedan i pro kombi (za kombi se obvykle připlácí 20 – 40 tisíc korun). Nejlevnější je verze s motorem 2,0 SKY-G (145 k), za kterou chce importér 539 900 korun, nejlevnější diesel (2,2 SKY-D, 150 k) stojí bez stokoruny 600 tisíc korun. Za dvouapůllitrový benzínový motor, který je se svým výkonem 192 koní nejvýkonnější pohonnou jednotkou pro Mazdu6, zaplatíte od 804 900 korun.

Mazda6 (2012)