Hlavní obsah

Maserati ukázalo vzácné zboží, elektrický kabriolet

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Prvenství mezi sériově vyráběnými kabriolety sice drží loňská malá série Mini Cabrio minulé generace, ale Maserati GranCabrio Folgore je nyní alespoň jediným prodávaným elektrickým kabrioletem.

Foto: Maserati

Maserati GranCabrio Folgore

Článek

Elektrický kabriolet je zvenčí v podstatě jen novou motorizací pro model GranCabrio, který je běžně k dispozici se zážehovým šestiválcem. Verze Folgore se tedy krom absence výfukových koncovek na první pohled nijak neliší a ponechává si přitažlivé křivky zvenčí i uvnitř.

Pod karoserií se toho ale dělo hodně. Hnací ústrojí se skládá ze tří elektromotorů. Dva jsou vzadu a jeden vepředu. Každý může nabídnout výkon až 300 kilowattů, což znamená teoretický špičkový výkon 900 kW (1223 koní).

Limitem je však baterie, která v jeden moment nedokáže poskytnout takové množství energie. Maserati tedy uvádí špičkový výkon 610 kW, 829 koní, v režimu „MaxBoost“. Ve standardním provozu je k dispozici 554 kW, 761 koní.

Lithium-iontová baterie ve tvaru T je umístěna mezi cestujícími a za nimi. To umožňuje zachovat klasické proporce GranCabria, které by pravděpodobně pokazila tlustá baterie umístěná v podlaze. Baterie má kapacitu 92,5 kWh, z toho využitelných 83 kWh.

Při rekuperačním brzdění dokáže sada na krátkou dobu absorbovat působivých 400 kW. Pokud jde o nepřetržité nabíjení, může odebírat až 270 kW a z 20 na 80 procent se dostane za 18 minut. Dojezd dle normy WLT činí 447 km.

Novinka by měla být k mání ještě v letošním roce, další detaily včetně ceny oznámí automobilka později.

Maserati GranCabrio přijíždí se šestiválcem, elektromobil je na cestě

AutoMoto

Reklama

Související témata:

Výběr článků

Načítám