Hlavní obsah

Maserati GranTurismo nové generace přijíždí v elektrické i spalovací verzi

Automobilka Maserati ukázala zcela nové GranTurismo, které je k dispozici ve třech variantách – Modena a Trofeo se zážehovým šestiválcem a elektromobil Folgore, který je zdaleka nejvýkonnější. GranTurismo se podobá předchůdci, ale stojí na nové platformě.

Nové Maserati GranTurismo.Video: Maserati

 
Článek

Předchozí generace kupé Maserati GranTurismo vydrželo na trhu od roku 2007 dlouhých 12 let, přitom díky nadčasovým tvarům zvenčí jako kdyby vůbec nestárlo.

Nová generace narostla ve všech rozměrech, měří 4959 mm na délku, 1957 mm na šířku a 1353 mm na výšku, rozvor je 2929 mm. Trofeo je o něco delší než verze Modena a Folgore, měří 4966 mm (195,5 palce).

Foto: Maserati

Nové Maserati GranTurismo Modena.

Foto: Maserati

Pro srovnání: předchozí generace Maserati GranTurismo modelového roku 2018.

Konstruktérům se podařilo udržet karoserii poměrně nízko a zároveň prodloužit vzdálenost mezi předními koly a dveřmi pro tradiční proporce s dlouhou kapotou.

Charakteristické detaily zahrnují kapotu s integrovanými ventilačními otvory, nízkou příď s emblémem trojzubce, přední světlomety na blatníku inspirované modely MC20 a Grecale, svalnaté zadní blatníky a horizontálně uspořádaná zadní LED světla.

Stylové rozdíly mezi třemi variantami jsou jemné, ale znatelné. Přední nárazník má u elektromobilu Folgore menší nasávací otvory a jiný vzor masky chladiče, modena má tmavý přední nárazník, zatímco trofeo zaujme agresivnější maskou a pro verzi specifický splitter s částmi v barvě karoserie.

Z profilu se modely odlišují litými koly o rozměru 20 palců vpředu a 21 palců vzadu. Nejnápadnější design kola patří elektromobilu se třemi hlavními paprsky a vylepšenou aerodynamickou účinností.

Vzadu nemá verze Folgore pochopitelně žádné koncovky výfuku, zatímco oba spalovací modely dostávají čtyři koncovky.

Elektromobil nejrychlejší

GranTurismo je založeno na nové architektuře vyrobené z hliníku, hořčíku a oceli. Všechny varianty dostávají lichoběžníkové zavěšení vpředu a víceprvkové vzadu, standardně s elektronicky řízeným vzduchovým odpružením. Spalovací verze jsou poháněny třílitrovým šestiválcem Nettuno se dvěma turbodmychadly. Výkon vidlicové jednotky je přenášen výhradně na zadní nápravu prostřednictvím 8stupňové automatické převodovky od ZF. Řidič si může vybrat z pěti jízdních režimů. V základním modelu GranTurismo Modena motor produkuje 365 kW, 496 koní a točivý moment 600 Nm. Zrychlení z 0 na 100 km/h je otázkou 3,9 sekundy a maximální rychlost činí 302 km/h.

Maserati představuje crossover Grecale

AutoMoto

GranTurismo Trofeo dostává výkonnější verzi motoru s výkonem 410 kW, 557 k, a točivým momentem 650 Nm. Je vybavena elektronickým samosvorným diferenciálem.

Ve srovnání se zbytkem řady Maserati se stejným motorem je výkonnější než SUV Grecale Trofeo s 530 k, ale stále pod supersportem MC20 se 630 k. GranTurismo Trofeo zrychlí z 0 na 100 km/h za 3,2 sekundy a může dosáhnout maximální rychlosti 320 km/h.

Plně elektrické GranTurismo Folgore je nejvýkonnější sériový model od Maserati s kombinovaným výkonem 560 kW , 761 k a točivým momentem 1350 Nm.

800voltová architektura zahrnuje trojici elektromotorů s permanentními magnety, každý o výkonu 300 kW, a baterii ve tvaru T s kapacitou 92,5 kWh. Výkon je přenášen na všechna čtyři kola pomocí vektorování točivého momentu. Zrychlí z 0 na 100 km/h za 2,7 sekundy a z 0 na 200 km/h za 8,8 sekundy, přičemž maximální rychlost je 320 km/h.

Jak se dalo očekávat, elektromobil je nejtěžší ze série, váží 2260 kg ve srovnání s 1795 kg u sourozenců se spalovacím motorem. Pokud jde o vyvážení hmotnosti, folgore má perfektní poměr 50 : 50 mezi nápravami díky umístění baterie, zatímco modena a trofeo jsou dimenzovány na 52 : 48 kvůli hmotnosti V6 vpředu.

Interiér i ceny zatím tajemstvím

Maserati nezveřejnilo žádné fotografie interiéru. Italové však popsali technické vlastnosti kabiny a uvedli, že se do ní vejdou čtyři dospělí.

Očekávat máme plně digitální kokpit obsahujícím konfigurovatelný 12,2palcový digitální přístrojový štít, head-up displej, 12,3palcový dotykový displej infotainmentu a další 8,8palcový dotykový displej na středové konzole.

Automobilka zatím nezveřejnila ceny novinky. Dodávky jsou naplánovány na druhé čtvrtletí roku 2023, počínaje modely poháněnými spalovacími motory. Příští rok Maserati také odhalí odvozený kabriolet GranCabrio.

Reklama

Související témata:

Výběr článků

Načítám