Hlavní obsah

Manévrovací schopnosti autonomního náklaďáku firma předvedla mezi porcelánovými vázami

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Firma Einride, zabývající se technologiemi pro autonomní jízdu nákladních aut, předvedla svůj T-Pod mezi porcelánovými vázami. Také odhalila koncept návěsu, který dokáže prodloužit dojezd svého tahače.

Toto video už bohužel nemůžeme přehrávat z důvodu vypršení internetové licence

BEZ KOMENTÁŘE: Autonomní Einride T-Pod v bludišti z porcelánuVideo: Einride, Reuters

 
Článek

Přesné manévrování je problémem pro řadu řidičů tím spíš, čím větší je auto, ve kterém sedí. Kamery a parkovací senzory pomáhají - a stejně tak různé systémy poloautomatického parkování, které leckdy jezdí dost odvážně.

Jak přesně umí autonomní vůz manévrovat, demonstrovala švédská společnost Einride mezi podstavci s porcelánovými vázami. „Přesnost, s jakou dokážeme ovládat pozici vozidla, je v milimetrech,“ nechal se přitom slyšet Robert Falck, generální ředitel.

Foto: Einride

Skříňová verze Einride T-Pod

„T-Pod čte své okolí kombinací radarů, lidarů a kamerových systémů v kombinaci s GPS. (...) Máme velmi jasný přehled o tom, co se děje v celém okolí vozidla,“ dodal. Nutno uznat, že přesnost manévrování mezi podstavci je působivá, ale zároveň to není nic, co by nezvládl zkušený řidič-člověk.

Švédská společnost Einride poprvé předvedla svůj autonomní náklaďák T-Pod už v roce 2019, kdy pomalu jezdila mezi skladem a distribučním centrem. Tehdy se hovořilo o tom, že brzy jich budou po silnicích jezdit stovky, např. ve formě klánicových náklaďáků pro přepravu dřeva, která ve Skandinávii tvoří víc než pětinový podíl kamionové přepravy.

Foto: Einride

Návěs Einride

Firma Einride má v Texasu tréninkové centrum pro dálkové operátory svých náklaďáků. Před několika týdny oznámila, že najala prvního takového zaměstnance – Američanku Tiffany Heathcottovou, veteránku mezi kamioňáky.

Nedávno také představila koncept vlastního tahače s návěsem, který má v rukávu trik – dodatečnou baterii o kapacitě 320 kWh. Má být kompatibilní nejen s autonomním tahačem Einride, ale i s jinými elektrickými tahači.

Anketa

Považujete autonomní vozidla za budoucnost nákladní přepravy?
Ano, stoprocentně
65 %
Ano, na asfaltu a ve snadných podmínkách
16,4 %
Spíš jen na krátké trasy
3 %
Ne, zkušený kamioňák bude vždy lepší
15,6 %
HLASOVÁNÍ SKONČILO: Celkem hlasovalo 1331 čtenářů.

Reklama

Související články

Ve Švédsku vyvíjejí náklaďák bez řidiče

O autonomních, tedy samořiditelných autech, již vyělo článků skutečně velké množství. I o těch nákladních. Nový švédský projekt je ale v něčem výjimečný. Nemá...

Výběr článků

Načítám