Hlavní obsah

Malý peugeot přestavěli na pohřební vůz

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Pokud jde o poslední jízdu, nemusí vždy posloužit jen prodloužený Mercedes třídy E. V průběhu let jsme viděli spoustu neobvyklých vozidel přeměněných na pohřební vozy, ale vyobrazený Peugeot 208 patří mezi ty nejmenší.

Foto: Peugeot

Peugeot 208 (ilustrační foto)

Článek

Francouzský hatchback byl vybrán jako dárcovské auto pro přestavbu společností Carrozados Rosano z Córdoby v Argentině. Zajímavé je, že to není poprvé, co společnost přeměnila 208 na pohřební vůz, učinila tak již u modelu předchozí generace.

Přední část vozu, včetně nárazníku, světlometů, mřížky chladiče, kapoty, předních blatníků a předních dveří, je převzata z běžného Peugeotu 208, konkrétněji základní výbavy, jak naznačují zaslepené LED „tesáky“ a halogenové světlomety.

Totéž platí pro kola, zadní nárazník a zadní světla, která zůstávají prakticky nezměněna. Tím však podobnosti končí, vše ostatní je šité na míru.

Nejviditelnější změnou je výrazně prodloužený rozvor, který si vyžádal změny v platformě CMP. Díky tomu je pohřební vůz 208 delší než jakýkoli jiný peugeot, včetně crossoveru 408, sedanu 508 a SUV 5008.

Opel Corsa, nebo Peugeot 208? Souboj dieselových sourozenců

Testy

Jak se dalo očekávat, pětidveřový hatchback byl přeměněn na třídveřovou karoserii, protože nikdo by nepoužíval zadní dveře, přičemž panely karoserie na zakázku kopírují linie originálu. Zadní víko je také jedinečné.

Uvnitř je nejdůležitější lůžko z nerezové oceli vzadu, navržené tak, aby se do něj vešla jakákoliv rakev. LED osvětlení a kožené čalounění vytváří luxusní atmosféru.

Peugeot 408 přijíždí jako odvážně tvarovaný crossover

AutoMoto

Základní specifikace Peugeotu 208 v Argentině je vybavena atmosférickým tříválcovým zážehovým motorem Puretech o objemu 1,2 litru s výkonem 61 kW, 82 k a točivým momentem 118 Nm. Tento motor je široce používán modely Stellantis v různých úrovních ladění, ale v tomto případě s těžší karoserií pohřebního vozu pravděpodobně povede k horší dynamice. Výkon však v tomto případě není prioritou.

Argentinci neprozradili náklady na přestavbu, ale lze předpokládat, že jedním z důvodů, proč se společnost rozhodla pro malé auto, je cenová dostupnost, protože většina přestaveb pro pohřební služby je založena na větších a často výrazně dražších vozidlech.

Reklama

Související témata:

Výběr článků

Načítám