Hlavní obsah

Lotus Evija si připsal rekord, na Nürburgringu už jsou rychlejší jen závodní vozy

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Unikátní elektrický sporťák Lotus Evija X zvládl náročný německý okruh v čase 6:24,047, což je třetí nejrychlejší čas celkově a vůbec nejrychlejší mezi vozy s produkčním šasi. Tím ale úsilí značky na Nürburgringu nekončí.

Foto: Lotus Cars

Lotus Evija X

Článek

Stanovit nový rekord na Nürburgringu, jednom z nejnáročnějších okruhů na světě, je sen mnoha automobilek. Situaci přitom komplikuje skutečnost, že vůbec nejrychlejší časy dnes drží závodní speciály, které vznikaly od začátku s jediným cílem: nabídnout maximální rychlost na okruhu.

Automobilka Lotus se ovšem pochlubila, že se ji na Nürburgringu podařilo dosáhnout působivého času 6:24,047, který je vůbec třetím nejlepším. Lépe si vedl jen elektrický závodní speciál VW ID.R (6:05,336) a závodní hybrid Porsche 919 Hybrid Evo (5:19,546).

Lotus Evija X tak sice v absolutním pořadí skončil až na třetím místě, podle automobilky se ovšem jedná o vůbec nejrychlejší stroj se sériovým produkčním šasi. Základem speciálního konceptu Evija X je totiž produkční elektrický hypersport Lotus Evija, představený již v roce 2019.

Silniční model je přitom osazen čtyřmi elektromotory s kombinovaným výkonem 1500 kW (2039 k) a točivým momentem 1704 Nm, což z něj dělá jeden z nejvýkonnějších silničních vozů na světě.

Unikátní koncept Evija X ovšem dostal obsáhlý aerodynamický balíček, obsahující nový splitter, obří zadní křídlo a nástavce prahů. Vůz, jehož základem je karbonové šasi, by navíc měl mít vylepšený podvozek, lepší brzdy a jistě dostal i lepší pneumatiky, aby mohl řidič využít jeho potenciál skutečně naplno.

O výsledku práce techniků hovoří nejen skvělý čas, ale také ambice na jeho další vylepšení. Automobilka totiž stanovila čas během října loňského roku, kdy nebyla trať v ideální kondici a vůz tak zřejmě nemohl jet ve všech pasážích naplno. Automobilka záznam z jízdy přesto zveřejnila, současně však plánuje dosáhnout ještě lepšího výsledku.

Američtí majitelé lotusů nemohou odjet z prodejny, sporťák čeká na emisní zelenou

AutoMoto

Sedan Lotus Emeya přijíždí s devíti stovkami koní

AutoMoto

Reklama

Související témata:
Lotus Evija

Výběr článků

Načítám