Článek
Starosta Londýna Sadiq Khan oznámil, že jejich zóny zpoplatněného vjezdu (CCZ) se budou v dohledné budoucnosti rozšiřovat z nejužšího centra dál a poplatek za případný vjezd neekologických aut do této zóny se bude zvyšovat, stejně se bude i týkat většího množství vozidel.
Dnes pokud chce automobil, který nesplňuje emisní limity požadované CCZ, vjet do centra, zaplatí 11,5 liber (podle aktuálního kurzu asi 368 Kč). Začátkem roku 2017 se poplatek dotkne i vozidel, která nesplňují Euro 4. Ta budou platit deset liber (320 Kč). To znamená, že se to bude týkat vlastně všech vozů staršího data než 2005.
Zóna se navíc bude rozšiřovat. V roce 2019 se ještě zpřísní a v roce 2020 se rozroste o další části hlavního města. Nízkoemisní zóny mají podle Khana ochránit centrum Londýna a lidi v něm žijící a pracující před jedovatými plyny, které město extrémně sužují.
Ani elektromobily poplatky neminou
Ovšem řidiči elektromobilů a plug-in hybridů, kteří dnes mají vjezd do centra zdarma, nemusí na zdražení čekat tak dlouho. Ecotricity, tedy firma, která spravuje dobíjecí stanice v Londýně, oznámila, že ukládá paušální poplatek na dvacetiminutové dobíjení u jakékoli nabíječky 5 liber (asi 160 korun).
Za tuto dobu dokáže třeba Mitsubishi Outlander PHEV nabít akumulátory na 24 kilometrů čistě elektrické jízdy. To vyvolalo velké pozdvižení mezi majiteli těchto automobilů. Dobití auta v centru města vyjde tak skoro trojnásobně dráž, než co by ujel benzínový vůz stejnou trasu.
Ecotricity obhajuje svoje rozhodnutí tím, že skončila počáteční fáze nastartování elektromobility, která stála extrémní množství peněz. Musí se však pokračovat a síť stále rozšiřovat, což bude vyžadovat stále větší a větší náklady, které je nutno pokrýt.
Firma, která dodává do dobíjecích stanic elektřinu pouze z obnovitelných zdrojů, také v oficiálním tiskovém prohlášení říká, že byl proveden průzkum u řidičů elektromobilů, a těm se poplatek zdál férový.