Článek
Značka Rolls-Royce byla vždy vnímána jako symbol luxusu a úspěchu. Často je spojována se šlechtickými rody, zámožnými šejky a úspěšnými podnikateli. V uplynulých desetiletích se však vozy Rolls-Royce, zejména limuzína Phantom, velmi často objevovaly také ve spojení s uměleckou branží. A zejména světem úspěšných zpěváků.
Na toto spojení se rozhodla značka upozornit ve chvíli, kdy oslavuje 100 let modelu Phantom, který za tu dobu vznikl v osmi generacích. Ty doprovázely na cestách nespočet umělců. Od klasických jako Marlene Dietrich, John Lennon či Elvis Presley, až po ty moderní, jako je Elton John, Snoop Dogg, 50 Cent či Pharrell Williams.
Například John Lennon svůj vůz Rolls-Royce náležitě upravil - nechal ho pokreslit květinovými a psychedelickými motivy, zatímco uvnitř měl kvalitní audiopřehrávač. Elvis měl zářivě stříbrno-modrý Phantom se zabudovaným mikrofonem a klavírista Władziu Valentino Liberace nechal svůj vůz pokrýt drobnými zrcadlovými částečkami.
A kde se vzala myšlenka ponořit Rolls-Royce Phantom do bazénu? Inspirací měla být oslava jednadvacátých narozenin Keitha Moona, bubeníka slavné kapely The Who, který měl zajet do bazénu právě s tímto vozem. Moon sice později tvrdil, že se mělo jednat o automobil značky Lincoln, legenda už ale byla na světě.
Na narozeninový kousek slavného bubeníka ze sedmdesátých let navíc v roce 1997 navázala skupina Oasis, která má na obalu alba Be Here Now částečně potopený klasický Rolls-Royce Phantom. Samotné nafocení alba mělo být extrémně drahé.
Přímo automobilka pak částečně ponořila do bazénu prototyp vozu Rolls-Royce Phantom s prodlouženým rozvorem, který byl jako vývojový prototyp stejně určen k sešrotování. Vůz byl do bazénu umístěn pomocí jeřábu a stál na speciální konstrukci tak, aby voda sahala těsně pod masku. Teoreticky by se tak ani neměla dostat do motoru a vůz by měl focení přežít.
Fotografie částečně potopeného automobilu byla pořízena v bazénu komplexu Tinside Lido v Plymouthu, kousek od Lamanšského průlivu. Toto místo v roce 1967 posloužilo jako kulisa pro fotografii skupiny Beatles během návštěvy při natáčení filmu Magical Mystery Tour.
„Během posledních sta let, od zlatého věku Hollywoodu po vzestup hip-hopu, používali hudební umělci model Phantom k vyjádření své identity a zpochybňování konvencí. Jejich automobily se často staly ikonami samy o sobě a získaly trvalé místo v historii moderní hudby,“ uvedl Chris Brownridge, generální ředitel společnosti Rolls-Royce Motor Cars.