Hlavní obsah

LG vyvinulo bariéru, která zpomalí divoké hoření baterií v elektromobilech

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Speciální plast, který vyvinula firma LG Chem, odolá deset minut požáru při tisíci stupních Celsia. Zpomalí tak pozitivní zpětnou vazbu hoření lithium-iontových baterií elektromobilů.

Foto: Volkswagen

Ilustrační foto

Článek

Požáry elektromobilů nejsou zas tak časté - podle nedávné studie dokonce mnohem méně časté než požáry konvenčních aut -, ale když už se rozjedou, je velmi obtížné je uhasit. Důvodem je fenomén nazvaný „thermal runaway“, česky řekněme „tepelný útěk“ - cyklus s pozitivní zpětnou vazbou, kdy se lithium-iontové články samy podporují v hoření.

Nejčastěji hoří hybridy, elektromobily nejméně často, zjistila americká studie

AutoMoto

Chemická divize firmy LG, velkého výrobce baterií pro elektromobily, nazvaná LG Chem, představuje nový plast, který má přesně tomuto cyklu bránit.

Nezveřejnila mnoho specifik, ale hovořila o použití různých kompozitních materiálů včetně polyfenylenoxidu a polyamidu. Bariéra zvládá „předcházet šíření plamenů (...) po více než deset minut při teplotě 1000 °C“, píše firma.

Samozřejmě, neznamená to, že by elektromobily přestaly hořet. Bariéra má za cíl hoření zpomalit, a tak dát posádce víc času na útěk. Navíc se má brzy dostat do výroby - už příští rok. Firma už zažádala o patenty v Koreji, Spojených státech a některých evropských zemích.

Reklama

Související články

Výběr článků

Načítám