Článek
V lednu se tradičně v Detroitu koná první autosalon nového roku. Před 25 lety se zde představil první výtvor značky Lexus, kterou chtěla Toyota konkurovat nejlepším německým luxusním značkám té doby (Mercedes-Benz a BMW).
Tehdy šlo o luxusní sedan LS 400, který poháněl první osmiválec v historii Toyoty. Vývoj nového modelu stál údajně jednu miliardu dolarů. O nové luxusní divizi se na tajných setkáních vedení firmy zmiňoval Eiji Toyoda už v roce 1983. O dva roky později bylo vyrobeno 450 (!) prototypů, které prošly utajeným testováním i na evropských silnicích.
V Česku je Lexus devět let
Do Česka vstoupil Lexus v roce 2005. Prodeje na domácím trhu jsou ale poměrně malé, kupříkladu loni se zde prodalo pouhých 175 kusů. V Evropě značka není zdaleka tak populární jako modely od BMW či Mercedes-Benzu. Největší trh pro Lexus představují Spojené státy.
Celosvětově se za 25 let historie prodalo na 6 500 000 lexusů, což dává v průměru 260 000 kusů za rok. To je řádově o stovky tisíc kusů méně, než kolik prodávají hlavní rivalové, i tak jde ale v některých ohledech o zajímavou alternativu k německým luxusním značkám.