Hlavní obsah

Lehké, hravé, praktičtější. Suzuki začalo prodávat pětidveřový Swift Sport

Novinky, Martin Žemlička

Suzuki začalo vedle třídveřové verze nově prodávat pětidveřovou verzi Swiftu Sport. Krátce jsme ji vyzkoušeli na uzavřené trati nedaleko vojenského letiště v Milovicích.

Foto: Suzuki ČR

Suzuki Swift Sport

Článek

Zábavné auto nemusí mít čtyři turba, pohon zadních kol a cenovku blízkou miliónu korun. Hodně legrace si za volantem užijete i v lehkých malých autech, která sice neohromí výkonem, na technické trati - kterou může reprezentovat i ta kterou vidíte na videu - se dá za jejich volantem užít docela dost zábavy.

Už třídveřový Swift Sport jsme oceňovali pro jeho lehkost, ochotu k zatáčení i přilnavosti. Atmosférický motor nemá výkonu na rozdávání, musíte jej držet ve vyšších otáčkách, aby trochu jel. Tady mají silnější protivníci typu Fabie RS výhodu, jakkoliv při našem srovnávacím testu na autodromu v Sosnové jsme jako vítěze zvolili právě japonský hatchback. [celá zpráva]

Foto: Suzuki ČR

Suzuki Swift Sport

Motor s interním kódem M16A je klasicky umístěn vepředu a pohání přední kola. Jde o ten samý atmosférický čtyřválec s proměnnou délkou sacího potrubí, variabilním časováním ventilů a objemem 1,6 litru, který najdete i v třídveřové verzi. Motor nabídne výkon 136 koní (100 kW); dosahuje jej až při 6900 otáčkách. Točivý moment má hodnotu 160 Nm při 4400 otáčkách.

Foto: Suzuki ČR

Suzuki Swift Sport

Nízká hmotnost dělá hodně

Na improvizovaném okruhu nedaleko Milovic drobně prší a přední pneumatiky také nemají nejlepší kondici, přesto se pětidveřový swift nenaklání, je neutrální i dobře čitelný. Podvozku i sedmnáctipalcovým pneumatikám ale můžete věřit ještě více. Jak autorovi článku později ukázal závodník Martin Semerád, většina rychlých zatáček šla bez větších problémů projet ještě o 10 - 15 km/h rychleji.

Foto: Suzuki ČR

Suzuki Swift Sport

Hodně dělá nízká hmotnost, která je o pár kilo vyšší než u „třídvířka“, pořád to ale je výtečných 1060 kg. K tomu připočtěte i přesnou šestistupňovou převodovku, tvrdší (avšak ne přehnaně) pružiny a dobře dávkovatelné brzdy a máte adepta na nejzábavnější malý hot hatch za přijatelnou cenu. Vhodně je naladěna i elektronická stabilizace, která není přehnaně aktivní.

Suzuki Swift Sport na okruhu v Milovicích (on board)Video: Novinky

Cena pod 400 tisíc

Všechno ale samozřejmě není ideální, například vadí vyšší posaz za volantem, až moc utlumený výfuk i příliš obyčejný interiér (ovšem s dobrými předními sedadly). A samozřejmě - v některých situacích vám prostě bude chybět výkon, 136 koní není na sportovní, třebaže lehké auto, žádný zázrak.

Přes výše zmíněné nedostatky jde i v případě přirážky 10 000 Kč za praktičtější pětidveřovou verzi o zajímavý model, který ale nebude vyhovovat každému. Stojí 389 900 korun a v nabídce je jediná výbava, která má prakticky vše co potřebujete. Kdo shání malé a hbité nové auto do 400 tisíc korun, měl by si Swift Sport připsat na seznam aut na zkušební jízdu.

Foto: Suzuki ČR

Suzuki Swift Sport

Související témata:

Výběr článků

Načítám