Hlavní obsah

Kompaktní škodovky po modernizaci vstupují na český trh, scala a kamiq se vejdou pod půl milionu

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Škoda zveřejnila ceníky hatchbacku Scala a crossoveru Kamiq po jejich letošní modernizaci v půlce životního cyklu. Po vzoru jiných modelů mají překopanou nabídku výbav.

Foto: Škoda Auto/Novinky.cz

Škoda Scala a Kamiq po modernizaci

Článek

Nová nabídka obou modelů se skládá ze tří výbavových stupňů, čtyř variant interiérů a několika prvků volitelné výbavy, z nichž některé jsou sloučeny do zvýhodněných paketů.

Scala i kamiq jsou na českém trhu dostupné ve výbavových stupních Selection, Top Selection a Monte Carlo.

Scala startuje na doporučené prodejní částce 459 900 Kč ve výbavovém stupni Selection, 519 900 Kč ve výbavovém stupni Top Selection a 559 900 Kč ve sportovně laděné verzi Monte Carlo.

Kamiq začíná na 479 900 Kč ve výbavě Selection, na 539 900 Kč ve stupni Top Selection a na 579 900 Kč coby Monte Carlo.

Základní specifikace Selection obsahuje například virtuální kokpit o velikosti 8 palců, který nahradil klasické analogové ukazatele, dále infotainment Media s 8,25palcovým displejem nebo funkci rozpoznávání dopravních značek.

V případě výbavového stupně Top Selection je nově součástí sériové výbavy například bezdrátový SmartLink, čtyři USB-C konektory s rychlonabíjením o výkonu 45 W nebo ambientní osvětlení s možností volby dvou barev.

V nabídce ještě zůstává i verze First edition, která vychází z verze Top Selection.

Vrcholná specifikace Monte Carlo přináší zejména nově dostupné Matrix-LED přední světlomety s vykrýváním okolního provozu v dálkovém režimu. Nechybí také panoramatická střecha, volba jízdního režimu, parkovací kamera vzadu nebo černě lakované doplňky karoserie.

Nabídka motorů nadále zahrnuje tři jednotky TSI z generace evo2. Základním motorem je tříválec 1,0 TSI o výkonu 70 kW, 95 k, s manuální pětistupňovou převodovkou. Od výbavového stupně Top Selection lze volit dvě silnější jednotky.

Verze o výkonu 85 kW, 115 k, je k dispozici s manuální šestistupňovou převodovkou nebo sedmistupňovou automatickou převodovkou DSG. Stejnou kombinaci převodovek nabízí také vrcholný čtyřválec 1,5 TSI o výkonu 110 kW, 150 k. Vznětový motor již v nabídce chybí od roku 2020.

Nenápadná modernizace

Facelift dvojice modelů Škoda ukázala již 1. srpna letošního roku. Přišel zhruba čtyři roky od premiéry obou modelů.

Nejvíce se toho událo vepředu. Scala má zamračenější výraz díky užším světlometům, nově se zmíněnou technikou LED Matrix. Ostřejší rysy má také maska chladiče a přední nárazník.

Pro srovnání scaly před faceliftem (vlevo) a po modernizaci přejeďte jezdcem

Centrální otvor pro přívod vzduchu je rozdělen bočními křídly a lemován výraznějšími vzduchovými clonami. LED přední mlhové světlomety jsou standardem.

Záď se mění minimálně, svítilny mají shodný tvar, jen jinou grafiku. Zůstává možnost prosklení střechy až do víka zavazadelníku. Stylizovaný difuzor zadního nárazníku lemují po bocích dva designové prvky lakované v barvě karoserie, které kopírují tvar předního nárazníku.

Kamiqu zůstávají rozdělené světlomety, ovšem horní pás má krystalický efekt LED diod, spodní rovněž nabízí technologii LED Matrix.

Pro srovnání kamiqu před faceliftem (vlevo) a po modernizaci přejeďte jezdcem

Záď kamiqu má podobně jako u scaly stejně tvarované svítilny jako před faceliftem, ovšem s novou grafikou. Překvapí výrazné odrazky ve tvaru písmene L v zadním nárazníku.

V rámci zlepšování aerodynamiky dostaly oba modely po vzoru novějších vozů Škody i aerodynamické disky kol. V nabídce je také verze Monte Carlo s černými doplňky a standardním sníženým podvozkem.

Uvnitř jsou změny v obou případech decentní. V rámci zjednodušení nabídky na verze Selection, Top Selection a Monte Carlo jsou však dostupné nové materiály včetně potahů sedadel. Vedle přírodních materiálů, jako je konopí a kenaf, se využívají také recyklované látky.

Škoda poprvé ukázala maskovaný superb v karoserii liftback

AutoMoto

Scala a kamiq jsou nyní standardně vybaveny 8palcovým virtuálním kokpitem, na přání je k dispozici větší, 10,25palcový virtuální kokpit.

Volně stojící centrální dotykový displej infotainmentu má nyní úhlopříčku nejméně 8,25 palce a skleněné čelo. Vyšší verze, zvaná Navi, má úhlopříčku displeje o velikosti 9,2 palce.

Dále jsou na přání k dispozici čtyři USB-C konektory s výkonem 45 W pro rychlé nabíjení mobilních zařízení nebo notebooků. Na přání dostupné elektricky ovládané páté dveře lze nově otevřít pohybem nohy.

Škoda představila nový kodiaq

AutoMoto

Reklama

Výběr článků

Načítám