Hlavní obsah

Kia představila tři elektromobily najednou, řada EV se rozrůstá směrem dolů

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Korejská automobilka uvedla dva předprodukční koncepty a jeden sériový model z postupně rozrůstající se rodiny pojmenované EV.

Foto: Kia

Rodina modelů řady Kia EV. Zleva: EV6, koncept EV3, EV5, EV4 a EV9

Článek

Kia soustředí svou elektrickou ofenzivu na platformě E-GMP do modelové řady zvané EV. Zatím je v prodeji dynamicky velký hatchback EV6 a čerstvě i přímo obří SUV EV9. Nyní jsou na řadě další tři modely.

Cílem značky je do roku 2026 prodávat každoročně jeden milion elektromobilů, resp. do roku 2030 zvýšit tyto prodeje až na 1,6 milionu vozů.

EV5

Již zcela sériovým počinem je SUV střední třídy EV5. Designově kráčí ve šlépějích EV9, jde tedy o hranatý, futuristický vůz. Interiéru vévodí dvě 12,3palcové obrazovky infotainmentu.

EV5 se bude vyrábět v Číně a Koreji. Korejská verze se bude dovážet i na další trhy, pravděpodobně včetně Evropy. Jasno má ovšem Kia zatím jen o technice čínské varianty, kde se budou nabízet tři různá provedení: „standard“, „long-range“, resp. „long-range AWD“.

Verze „standard“ s akumulátorovým modulem o kapacitě 64 kWh a elektromotorem 160 kW by měla nabídnout dojezd 530 km podle normovaného testovacího cyklu CLTC – Combined Charging and Load Cycle.

Provedení „long-range“ s 88kWh akumulátorem a stejným 160kW elektromotorem by mělo disponovat dojezdem 720 km na jedno nabití.

Verze „long-range AWD“ bude používat akumulátorový modul o kapacitě 88 kWh a nabídne systémový výkon 230 kW prostřednictvím předního elektromotoru 160 kW a elektromotoru na zadní nápravě o výkonu 70 kW.

V případě verze AWD pak Kia odhaduje maximální dojezd na 650 km podle testovacího cyklu CLTC. Model dále podporuje systém rychlodobíjení, díky němuž se akumulátor dobije ze 30 na 80 % za 27 minut.

Kia představila EV9, má svébytný design a otočná zadní sedadla

AutoMoto

Všechna provedení EV5 pro korejský trh jsou podle automobilky aktuálně předmětem vývoje s možností zavedení dalších zvažovaných úprav.

Provedení „standard“ bude používat akumulátor o kapacitě 58 kWh a přední 160kW elektromotor. Verze „long-range“ bude mít 81kWh akumulátor a stejný přední elektromotor o výkonu 160 kW. Varianta „long-range AWD“ bude vybavena dalším zadním elektromotorem o výkonu 70 kW, a systémový výkon tak bude činit až 225 kW.

EV3 a EV4

Koncepční model EV3 představuje vizi elektrického kompaktního crossoveru. Má čelní sklo vysunuté kupředu a dlouhou zkosenou linii střechy. Nechybí opět pravoúhlé podběhy kol, umocněné asymetrickými úhly. Uvnitř máme v sériovém provedení, které se nebude příliš lišit od této studie, očekávat hodně prostoru a technologie z větších modelů.

Studie EV4 je zatím také před sériovým prahem. Každopádně půjde o zajímavě tvarovaný čtyřdveřový sedan. Automobilka upozorňuje na „záměrně štíhlou a nízkou příď, prodloužené siluety s dynamicky pojatou dlouhou zádí nebo technického střešního spoileru, tedy prvků připomínajících spíše sportovní a závodní vozy“.

Kia EV6 v testu: Evropské auto roku jezdí skvěle, ale není dokonalé

Testy

Kia EV6 má kuriozní rekord. Cestou napříč USA se nabíjela nejkratší dobu

AutoMoto

Reklama

Související témata:

Výběr článků

Načítám