Hlavní obsah

Jak funguje uříznutý volant Tesly v praxi? První zkušenosti jsou rozpačité

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Tesla v Modelu S Plaid nabízí zeshora uříznutý volant ve tvaru kniplu. Ve chvíli, kdy se první vozy dostaly k zákazníkům, jsou na světě první videa, jak se taková věc v reálném světě používá.

Foto: Tesla

Tesla Model S Plaid je zajímavá, ale i kontroverzní svým kniplem místo volantu.

Článek

Koupili byste si auto, které má místo volantu podivný knipl z letadla připomínající obdélník? Pokud ano, můžete si pořídit Teslu Model S, která v nejnovější a nejsilnější verzi Plaid takovou věc nabízí. A protože tato auta už se dostávají k prvním zákazníkům, objevují se také první videa, která práci s tímto zařízením ukazují.

Největší kontroverze pramení z toho, že se ve vozech vybavených kniplem nezměnil poměr řízení. To znamená, že otočení o necelých 180° nestačí k uvedení kol do „rejdu“ – musíte přehmatávat. A to se bez kulatého věnce dělá podstatně hůř.

Video bez komentáře výše zveřejnil youtuber Chris B a vypadá to, že je na knipl už docela zvyklý – až na moment, kdy očividně náhodou zatroubí. To se u normálních volantů při běžné jízdě nestává.

Druhé video pochází od firmy OCDetailing a pomineme, že řidič v autě nesedí zrovna příkladně; možná jen nechce zasahovat do nastavení sedačky v autě zákazníka, není-li to nezbytné.

Tento řidič dle vlastních slov drží knipl od Tesly v rukou poprvé. „Mám z toho divný pocit,“ říká, ale později dodává, že na přístrojový štít je skvěle vidět. Koncem videa přemýšlí, jak často majitel vozu omylem dlaní „zmáčkne“ některé dotykové tlačítko na volantu, když zatáčí.

Také zkouší, jak vůz pozná kdy má jet dopředu a kdy zařadit zpátečku – a tento systém není dokonalý. Když má vůz za sebou plot a vyjíždí z parkovacího místa, zvolí dopředný chod správně, ale po zastavení, když je třeba zacouvat do budovy, je nutné potažením prstu po displeji manuálně zvolit zpátečku.

Zařazení P je snadné – buď klepne na displej, nebo si odepne pás. Ovšem, kdo si zvykne na ten druhý způsob, měl by pamatovat, že ne všechna auta sama zařadí P, když člověk odepne pás nebo otevře dveře.

Nejrychlejší tesla předvedla své drtivé zrychlení

AutoMoto

S novým Modelem S Plaid tedy očividně jde jezdit, přestože nemá kulatý volant. Přesto není možné hovořit o zlepšení funkčnosti a nový způsob ovládání těch nejzákladnějších funkcí auta jistě bude kontroverzní.

Reklama

Související články

Výběr článků

Načítám