Článek
JLR uvedl, že připravuje harmonogram postupného obnovení operací a pokračuje ve vyšetřování události. Týmy společnosti spolupracují s odborníky na kybernetickou bezpečnost, britským Národním střediskem pro kybernetickou bezpečnost (NCSC) a orgány činnými v trestním řízení, aby zajistily bezpečný návrat k provozu.
Společnost JLR má jednu ze svých továren v jihoslovenské Nitře, kde montuje modely Defender a Discovery. Kromě Británie a Slovenska musela automobilka zastavit montáž také ve svých závodech v Číně, Indii a Brazílii, upozornil server Sky News.
Server zpravodajské televize BBC minulý týden s odvoláním na zdroje z odvětví napsal, že přerušení výroby by mohlo pokračovat ještě v listopadu. Odborníci navíc upozorňují, že po obnovení provozu výrobních linek pravděpodobně ještě několik týdnů potrvá, než se produkce dostane na běžnou úroveň.
Podle odhadů JLR kvůli odstávce každý týden přichází o produkci v hodnotě nejméně 50 milionů liber (zhruba 1,4 miliardy Kč). Kromě toho sílí obavy z negativních dopadů odstávky na dodavatelský řetězec a spekuluje se o možném bankrotu některých dodavatelů.
Mezi dodavateli je velké množství malých a středních podniků, které nemají dostatečné rezervy pro případ delšího výpadku a JLR je pro mnohé z nich největším zákazníkem. Protože v automobilovém průmyslu se nevyrábí na sklad, řada dodavatelů musela také okamžitě zastavit výrobu a nemají důvod k jejímu obnovení, dokud nebude jasné, kdy se výroba v automobilce znovu rozběhne.
JLR vlastní indický konglomerát Tata. Firma zatím neposkytla žádné podrobnosti o povaze útoku. Předpokládá se, že to byl útok typu ransomware, tedy napadení počítačových systémů škodlivým softwarem, který zablokoval přístup k datům, podobně jako se letos stalo například u obchodních řetězců Marks & Spencer a Co‑Op.
Kromě přerušení výroby nemohli prodejci registrovat vozidla ani objednávat náhradní díly a byl ovlivněn i diagnostický software pro analýzu jednotlivých vozidel.