Hlavní obsah

Hyundai představuje Santa Fe nové generace. Umí sterilizovat předměty v přihrádce

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Poté, co korejská automobilka ukázala několik snímků exteriéru a interiéru nového Santa Fe a futuristickým designem až šokovala, podělil se Hyundai i o další informace, včetně techniky.

Foto: Hyundai

Hyundai Santa Fe

Článek

Pátá generace SUV Hyundai Santa Fe přijíždí sice do stejného segmentu jako předchůdce, na první pohled ale se zcela odlišným designovým přístupem. Hranatých a futuristických tvarů se vážně nebojí, čímž navazuje na design modelů jako například Ioniq 5 nebo Staria.

Ve srovnání s předchůdcem o délce 4785 mm novinka vyrostla na 4830 mm, prodloužil se také rozvor náprav z 2765 mm na 2815 mm.

Díky tomu se prostor pro nohy na sedadlech ve druhé řadě u modelu poháněného zážehovými motory oproti předchozí generaci zvětšil o 15 mm na 1075 mm. U hybridních verzí tato hodnota vzrostla o 20 mm na 1055 mm. Prostor pro nohy ve třetí řadě byl prodloužen o 15 mm na 761 mm.

Hranaté tvary mají své opodstatnění i pro cestující ve třetí řadě, kde se výška stropu nad sedákem zvětšila o 69 mm na 958 mm. Objem zavazadelníku činí 725 l, o 91 litrů více než u předchůdce.

Interiér kontrastuje s vnějším vzhledem zvýrazněnými horizontálními a vertikálními designovými prvky. Na přístrojové desce a výdeších klimatizace je použit motiv písmene H.

Zajímavou novinkou je schránka pro sterilizaci předmětů zářením UV-C a bezdrátový nabíjecí systém pro dva chytré telefony. Panoramatický, zakřivený displej zahrnuje 12,3“ zobrazovací plochy digitálního panelu sdružených přístrojů a informačního a zábavního systému.

V Evropě včetně českého trhu bude nové Santa Fe nabízeno se dvěma variantami pohonu. Hybridní jednotka založená na přeplňovaném zážehovém motoru 1,6 litru nabízí nejvyšší systémový výkon 230 koní a maximální točivý moment 350 Nm.

Doplní ji plug-in hybridní varianta s nejvyšším výkonem 265 k a maximálním točivým momentem 350 Nm. Obě verze spolupracují se šestistupňovou samočinnou převodovkou. Mimo Evropu bude v nabídce i čistě spalovací varianta s 2,5litrovým motorem.

Na evropské trhy bude novinka uvedena v první polovině příštího roku za dosud neoznámené ceny.

Hyundai představuje zběsilou verzi elektromobilu Ioniq 5. Má 650 koní i falešné stupně převodovky

AutoMoto

Hyundai Kona vstupuje na český trh. Cena začíná nad půlmilionem

AutoMoto

Reklama

Související témata:

Výběr článků

Načítám