Článek
Automobilka Hyundai uvedla s nedávnou modernizací SUV modelu Palisade, určeného pro severoamerický a lokální jihokorejský trh, novou generaci hybridního pohonného ústrojí, kterou nedávno blíže představila. Slibuje totiž zásadní vylepšení.
Hybrid totiž přináší novou převodovku osazenou dvojicí elektromotorů, namísto pouze jednoho. První elektromotor zajišťuje startování, regeneraci a pomáhá spalovacímu motoru, druhý elektromotor zajišťuje pohon a regenerativní brzdění.
Podle automobilky by měla dvojice elektromotorů přinést lepší výkon i nižší spotřebu paliva a současně vylepšit zážitek z jízdy omezením vibrací, hluku a zajištěním plynulejší změny převodů.
Převodovka s hybridním systémem by měla být kombinovatelná s různým naladěním motorů, jejichž parametry by se měly pohybovat od zhruba 100 koní až po přibližně 300 koní, Zatím je systém kombinován s 2,5litrovým turbem přeplňovaným motorem pod kapotou SUV Palisade, který byl nově vyvinut.
Brzy by pak měl následovat i systém využívající nově vyvinutý 1,6litrový turbem přeplňovaný motor, který bude zřejmě určen pro kompaktnější modely. Nové motory přitom mají upravený systém vstřikování paliva i upravené tvary pístů.

Hybridní systém bude dostupný i pro vozy s pohonem zadních kol.
Pod kapotou SUV Palisade je hybridní systém naladěn dokonce na 334 koní a 460 Nm točivého momentu. Proti standardnímu 2,5litrovému motoru s turbem tak podle automobilky nabízí hybrid o 19 % více výkonu a o 9 % vyšší točivý moment. Možná ještě důležitější je však až o 45 % lepší hospodárnost provozu. U menší šestnáctistovky by spotřeba měla být lepší o přibližně 4 procenta.
Automobilka navíc u hybridů počítá také s chytrým elektrickým pohonem všech kol e-AWD, kdy je na zadní nápravě instalován elektromotor pro zlepšení trakce. Novinkou pak bude i podpora funkcí jako Stay Mode (vůz pohání klimatizaci a palubní systémy i bez nastartování) nebo V2L (i hybrid bude moci napájet domácí spotřebiče).

Automobilka pro hybrid vyvinula nový 2,5litrový motor, který doplní ještě 1,6litrový motor. Oba s přeplňováním turbem.
Hybridní systém by se měl postupně objevit ve vozech všech značek spadajících po Hyundai Motor Group, tedy Hyundai, Kia a Genesis. V případě luxusní značky se přitom počítá i s aplikací hybridu pro vozy s pohonem zadních kol, a to již v příštím roce.