Hlavní obsah

Hyundai navyšuje plánované investice, chce dominovat v oblasti mobility

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Automobilka Hyundai si chce investicemi ve výši 1,85 bilionu korun zajistit vedoucí postavení na globálním trhu budoucí mobility. Necelá polovina peněz zamíří do výzkumu a vývoje, zhruba stejná částka do modernizace výrobních závodů. Jeden z nich je i v Česku.

Foto: Milan Malíček, Právo

Ilustrační foto.

Článek

Automobilka Hyundai Motor zvýšila svůj záměr investic do roku 2032 o více než 14 procent na 109,4 bilionu wonů (1,85 bilionu korun). Chce si zajistit vedoucí postavení na globálním trhu budoucí mobility. Do roku 2030 plánuje prodávat dva miliony plně elektrických modelů ročně. S odvoláním na úterní prohlášení společnosti o tom informovala agentura Jonhap.

Investiční záměr automobilky se tak oproti plánu z loňského března zvýšil z 95,5 bilionu wonů (1,62 miliardy korun) a cíl prodeje elektromobilů z 1,87 milionu kusů.

Z plánovaných investic automobilka vynaloží 47,4 bilionu wonů (805 bilionů korun) na výzkum a vývoj. Dalších 47,1 bilionu wonů (800 bilionů korun) vyčlenila na investice do výrobních závodů a 14,9 bilionu wonů (253 bilionů korun) je určeno na strategické investice, uvedla společnost v prohlášení.

Automobilka Hyundai očekává, že do roku 2030 bude více než polovina jejích vozidel prodávaných v Jižní Koreji, Spojených státech a v Evropě poháněná elektřinou.

Hyundai se spolu se svou sesterskou společností Kia Motors řadí z hlediska počtu prodaných aut mezi pět největších automobilek na světě. V listopadu 2008 Hyundai oficiálně zahájil sériovou výrobu osobních aut v Nošovicích na Frýdecko-Místecku, zatímco Kia spustila v prosinci 2007 sériovou výrobu osobních aut u Žiliny na Slovensku.

Nový Hyundai Kona naživo: Futuristický design a prostornější interiér

AutoMoto

Reklama

Související témata:

Výběr článků

Načítám