Hlavní obsah

Hyundai a Kia chtějí zvýšit dojezd a rychlost elektromobilů chytrými štíty před koly

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Automobilky se snaží prodlužovat dojezd elektromobilů různými způsoby. Vedle vývoje výkonnějších baterií a úspornější techniky hraje důležitou roli také design a s ním související aerodynamika. A právě tu se společnost Hyundai Motor Group, pod kterou spadají značky jako Hyundai, Kia a Genesis, snaží optimalizovat i chytrou technologií AAS.

Foto: Hyundai

Systém Active Air Skirt vyvíjený značkami Hyundai a Kia

Článek

Pod zkratkou se ukrývá název Active Air Skirt, který prozrazuje podstatu technologie. Systém totiž pracuje s plastovými zástěrkami, nebo spíše štíty, které se vysunují z předního nárazníku před předními koly a minimalizují turbulence, které kolem kol vznikají.

Elektromobily by tak měly nabídnout delší dojezd a vyšší stabilitu ve vyšších rychlostech.

Systém Active Air Skirt v praxiVideo: Hyundai

Systém je aktuálně testován na voze Genesis GV60, kde se zástěrky automaticky vysunují při rychlosti 80 km/h a zasunují při poklesu rychlosti pod 70 km/h. Měření přitom ukazují, že se tomuto zařízení daří zredukovat koeficient aerodynamického odporu (cd) o 0,008 a tím snížit odpor vozu o 2,8 procenta. Dojezd by se tak měl zvýšit asi o 6 kilometrů.

Nová technologie přitom funguje i v rychlostech přes 200 km/h, kdy zlepšuje stabilitu vozidla. Díky gumovému materiálu ve spodní části přitom není nutné mít obavy z poškození zařízení. Díky lepší aerodynamice by navíc vozy mohly jezdit ještě rychleji.

Foto: Hyundai

Systém Active Air Skirt má zlepšit aerodynamiku a prodloužit dojezd

Jak společnost dodává, systém AAS byl úmyslně instalován pouze před předními koly, neboť podlaha platformy E-GMP, používané pro výrobu elektromobilů, je plochá. Právě s ohledem na snižování odporu a zlepšování aerodynamiky.

Zařízení se nyní stále testuje, společnost už si ale zažádala o jeho patentovou ochranu v USA i v Jižní Koreji.

Po dalších testech bude zvažováno zavedení systému do masové výroby. Uplatnění by přitom mohlo najít především u elektrických SUV, kde se aerodynamika vylepšuje poměrně obtížně.

Hyundai na veletrhu CES jezdí bokem. Technologie je připravena pro výrobu

AutoMoto

Hyundai a Kia vyvíjejí sněhové řetězy integrované přímo do kola

AutoMoto

Reklama

Výběr článků

Načítám