Hlavní obsah

Ford Transit Custom oblékl sportovní kabát MS-RT, láká především stylem

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Druhým přírůstkem do rodiny sportovně laděných užitkových vozů Ford Pro MS-RT je dodávka Transit Custom, oproti modelu Ranger ale přináší podstatně méně úprav.

Ford Transit Custom MS-RTVideo: Ford

 
Článek

Divize užitkových vozidel Ford Pro se nedávno pochlubila novou modelovou řadou MS-RT, která vzniká ve spolupráci se společností M Sport. Ta je dlouhodobým partnerem automobilky Ford v soutěžích rally a své schopnosti nově nechává vyniknout i na užitkových vozech.

Prvním představeným modelem řady MS-RT je pick-up Ford Ranger, který nabízí kromě stylové karoserie i výkonný motor a upravený podvozek. Druhým modelem, který se pyšní logem MS-RT v masce chladiče, se stala populární dodávka Transit Custom. Tentokrát jde ale především o styl.

Ford Ranger MS-RT přijíždí jako ultimátní silniční pick-up, už má i českou cenu

AutoMoto

Sportovně laděná dodávka zaujme výrazným předním nárazníkem s integrovaným splitterem a masivními nasávacím otvory po stranách. Nově rozšířené blatníky zdobí odvětrávací mřížky a podběhy vyplňují 19palcová litá kola obutá do pneumatik Goodyear Eagle s rozměrem 235/45 R19.

Asi nejzajímavějším prvkem exteriéru je ale výrazné zadní křídlo, které by mělo optimalizovat obtékání vzduchu. Inspiraci ostatně automobilka čerpala ze světa motorsportu. Upravený je také zadní nárazník, který má nové tvary a dostal i difuzor. Sportovní charakter vozu by navíc měly podtrhovat výrazné barvy.

Podvozek sportovního Transitu Custom měl zůstat sériový, nicméně díky novým kolům se automobilce podařilo snížit neodpruženou hmotnost v každém podběhu o jeden kilogram. Rozchod se navíc zvětšil o 50 mm, což by se mělo projevit na stabilitě.

Pod kapotou je dostupná široká paleta pohonných jednotek z nabídky standardního modelu Ford Transit Custom, tedy včetně vznětových motorů, plug-in hybridu a čistě elektrického pohonu. Nejvyšší výkon nabízí elektrická verze, až 210 kW (285 k) na zadních kolech, s naftovým motorem 2.0 EcoBlue 125 kW (170 k) je ale dostupný i pohon všech kol. Ostatní motorizace posílají výkon na přední kola.

Kabina nabídne několik drobných vylepšení, jako jsou sportovní sedadla s výrazným bočním vedením, integrovanou opěrkou hlavy a specifickým vzorem, který odhalil již Ranger MS-RT. Volant zdobí modrý proužek na 12. hodině, nechybí modré prošívání a bohatá výbava.

U primárně užitkového vozu navíc potěší stále skvělé přepravní schopnosti. V zadní části je nákladový prostor o objemu 6,8 m3 a nosnost je až 1124 kilogramů.

Vůz bude dostupný na mnoha evropských trzích, v ČR ale nabízen nebude kvůli nevyhovujícím specifikacím Transit Van (jedna řada sedadel s odděleným nákladovým prostorem), u níž zákazníci preferují co nejnižší ceny, a Transit DciV (dvě řady sedadel s odděleným nákladovým prostorem), která v Česku nikdy nebyla příliš populární.

Modernizovaný Ford Puma přijíždí s novou kabinou, ještě letos nabídne i elektrickou verzi

AutoMoto

Reklama

Výběr článků

Načítám