Článek
Nová generace Fordu Mustang přinesla kromě řady vylepšení také zcela novou verzi GTD, kterou lze popsat také jako závodní vůz pro silniční použití. O mimořádných schopnostech vypovídá nejen specifické naladění motoru s výkonem přes 800 koní, ale také unikátní podvozek a propracovaná aerodynamika.
Automobilka už během uvedení vozu slibovala, že na slavném německém okruhu Nürburgring, který patří k nejnáročnějším na světě, zvládne zajet kolo pod 7 minut, což je u silničních produkčních vozů skutečně mimořádný čas.

Ford Mustang GTD dostal řadu vylepšení, díky kterým zrychlil o 5 sekund.
Svého cíle automobilka dosáhla v srpnu loňského roku, kdy jezdec Dirk Müller zajel čas 6 minut a 57,685 sekundy. Mustang GTD se tak stal nejrychlejším produkčním americkým vozem na Nürburgringu a zařadil se mezi hrstku výjimečných strojů. Automobilka však v modelu viděla další potenciál.
Vůz tak prošel dalšími úpravami, které zahrnovaly přepracované nastavení podvozku a zvýšení jeho torzní tuhosti, instalaci nových komponent podvozku, vylepšení aerodynamiky, úpravu kalibrace pohonného ústrojí nebo úpravu chování systému ABS a kontroly trakce.
Výsledkem společného úsilí týmu a jezdce Dirka Müllera byl čas na kolo 6 minut a 52,072 sekundy. Zlepšení o pět sekund je přitom skutečně působivým výsledkem, kterým Mustang GTD překonal i Mercedes-AMG GT Black Series a skončil za Lamborghini Huracán Performante.
Králem okruhu mezi produkčními silničními vozy zůstává unikátní Mercedes-AMG One, který je vzhledem i technikou doslova závodním vozem, upravený pro silniční použití. Jeho čas 6 minut a 29:090 sekundy tak nebude snadné překonat.

Ford Mustang GTD patří k nejrychlejším produkčním vozům na Nürburgringu.