Hlavní obsah

Filmař Glickenhaus představuje retro sporťáky s moderními střevy

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Americký filmový producent, herec a režisér James Glickenhaus je ve světě aut známější svou automobilkou než svou filmovou produkcí. Jmenuje se Scuderia Cameron Glickenhaus a vznikla, protože Ferrari nesouhlasilo s Glickenhausovými přestavbami modelů této značky. Jedním z jeho počinů je i retro sporťák Scuderia Cameron Glickenhaus 006.

Foto: Scuderia Cameron Glickenhaus 4x

Scuderia Cameron Glickenhaus 006

Článek

Téměř přesně před rokem se představil model SCG 004S, který je veskrze moderní a uvnitř se nechal inspirovat McLarenem F1 – řidič sedí uprostřed. [celá zpráva]

Foto: Scuderia Cameron Glickenhaus

Scuderia Cameron Glickenhaus 006

Dnes máme před sebou další Glickenhausův stroj, ovšem zvenčí na něm moderního není nic. Dostal označení 006 a inspirace pro design byla jednoznačná – Shelby Daytona Coupe z let 1964–1965. Daytona tehdy mimochodem vznikla proto, aby ve třídě GT porážela Ferrari 250 GTO.

Vzhled je ale to jediné, co je na 006 a 006 Spyder historické. Karoserie má být vyrobena z karbonu a v útrobách má pracovat 6,2l osmiválec s kompresorem z Chevroletu Corvette C7 Z06, který dává 659 koní.

Standardní převodovkou má být šestistupňový manuál, ovšem za příplatek má být k dispozici i automatické řazení. Vůz má být plně legální k provozu na severoamerických silnicích, i když vypadá jako ze 60. let minulého století.

Foto: Scuderia Cameron Glickenhaus

Scuderia Cameron Glickenhaus 006 Spyder

Zatím není známo, kolik kusů vznikne. Základní cena je automobilkou odhadována na rovný čtvrtmilion dolarů, tedy asi 5,7 milionu korun. Již nyní je možné si 006 objednat oproti záloze, která má činit nejméně 25 tisíc dolarů (571 tisíc korun).

Podle dostupných informací má být 006 legální pro provoz ve 49 amerických státech; tím posledním je Kalifornie, která má zásadně odlišná emisní pravidla. To znamená, že by mělo být možné tento vůz individuálně přihlásit k provozu i v České republice.

Foto: Scuderia Cameron Glickenhaus

Scuderia Cameron Glickenhaus 006 Spyder

Přemýšlíte, kam se poděl model 005? Glickenhaus ho nepřeskočil, má to být terénní vůz a má být prozatím ve vývoji. Ostatně ani zmíněná 004 ještě není na silnicích, první modely 006 by se k zákazníkům měly dostat v roce 2019 nebo 2020.

A jakmile se to stane, Scuderia Cameron Glickenhaus chce začít pracovat na závodní verzi pro třídu GT4.

Foto: Profimedia.cz

Shelby Daytona Coupe v Goodwoodu v roce 2012

Reklama

Výběr článků

Načítám