Hlavní obsah

Fiat se pochlubil pěti divokými koncepty, slibuje jejich produkční verze

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Automobilka Fiat přivezla na ženevský autosalon pět výrazných konceptů s populárním retro-futuristickým designem, které sdílí technický základ. Produkční verzi prvního představí ještě letos.

Foto: Stellantis

Koncept Fiat City Car navazující na model Fiat Panda

Článek

Značka Fiat, jež si za uplynulý rok připsala nejvíce prodejů v rámci celé skupiny Stellantis, se na právě probíhajícím autosalonu v Ženevě pochlubila pěticí zajímavých konceptů. Ty vycházejí ze stejného základu a naznačují budoucí portfolio značky, které by se mělo skládat z velmi zajímavých modelů.

Prvním z konceptů je nástupce ikonického modelu Fiat Panda, oproti kterému ovšem povyrostl. Vůz přezdívaný jednoduše jako City Car sází na retro-futuristický design, ve kterém by měla být zohledněna i minulost automobilky. To ostatně ve videu prezentuje i Olivier Francois, ředitel značky Fiat.

Fiat se opět stal jedničkou koncernu Stellantis, úspěch slaví v Evropě i ve světě

AutoMoto

Kabina by měla klást důraz na oválné tvary, které mají připomínat legendární testovací dráhu na střeše továrny automobilky Fiat Lingotto. Důraz ale bude kladen i na udržitelnost, což mimo jiné znamená použití recyklovaných plastů, bambusu atd.

Vůz, který je stejně jako ostatní koncepty označován za potomka Fiatu Panda, má klást důraz na praktičnost a zajímavý design, ovšem chybět nesmí ani zábava. I proto designéři ukryli do dveří skateboard.

Vůz má být připraven především na jízdu po městě, díky Stellantis Multi-Energy platformě ale nabídne nejrůznější pohony. Tedy čistě elektrický bateriový, hybridní i se spalovacími motory. I díky tomu bude možné vůz nabízet na globálních trzích.

Druhým konceptem je pick-up, který má navazovat na úspěchy modelu Fiat Strada, slavící úspěchy zejména v oblastech Jižní Ameriky. Koncept opět sází na hranaté tvary, LED pixelová světla a praktičnost. To platí nejen pro korbu, ale také pro střechu s integrovaným nosičem a možností připnutí světel z masky.

Třetím konceptem je Fastback, který se designově podobá pick-upu. Vůz má odkazovat na modely Fiat Fastback a Fiat Tipo, populární v různých koutech světa. Model by tak měl být globálním hitem, který nabídne praktičnost i stylovou karoserii.

Čtvrtým konceptem má být velká SUV verze kompaktního Fiatu Panda, tedy Giga-Panda. Vůz má zaujmout především praktičností, prostorností i bezpečností. Cílit by tak měl na rodiny po celém světě.

Posledním konceptem je Camper, tedy obytný vůz, jenž působí především jako velké a dobrodružně laděné SUV. Koncept má být poctou modelu Panda z osmdesátých let, slibuje robustnost a ve videu vidíme kromě střešního stanu i malou větrnou elektrárnu, zřejmě pro výpravy mimo civilizaci.

Koncepty prý nejsou jen vizemi, ale budoucností. Produkční modely, jejichž design bude jistě mnohem usedlejší, budou postupně uváděny na trh v příštích letech. První produkční vůz bude představen červenci tohoto roku, další budou následovat v letech 2025, 2026 a 2027.

Rusové začali stavět z čínských dílů falešné citroëny. Bez vědomí automobilky

AutoMoto

Stellantis kvůli elektromobilitě zavírá polskou továrnu na spalovací motory

AutoMoto

Reklama

Výběr článků

Načítám