Článek
Podle Automotive News je pro automobilku Fiat a koncern Fiat-Chrysler už malý naftový motor nerentabilní. Především je problém jej držet dál v nabídce, když jej nechtějí zákonodárci Evropské unie ani zákazníci.
Ostatně prodej modelů Fiat Panda stále klesá. Tento rok se jich do srpna prodalo o 17 % méně, než za stejné období minulého roku. Přitom největší prodeje jsou v Itálii, kde se auto těší stále velké oblibě, když právě v této zemi se prodá 70 % veškeré produkce. A bývaly časy, kdy jeho prodeje s naftovým agregátem atakovaly i padesátiprocentní hranici. Dnes je to celoevropsky podíl 15 %.
Velmi podobná situace je i u modelu 500. Ten je postaven na stejném základu jako panda, jen s modernější a zajímavější karoserií. I tady se v některých zemích nabízí naftový motor, jenže jeho podíl je ještě nižší – pouhých 5 %. Fiat se netají tím, že pětistovku chce přesunout do elektrického provozu, když už dnes se prodává tato verze.
To panda, které patrně naftový motor skončí, by měla stále používat motory spalovací, i když třeba s mírnou úpravou pro podporu elektromotorem.