Hlavní obsah

Ferrari ukázalo svůj prototyp pro Le Mans, vrací se po 50 letech

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Ferrari představilo svůj zcela nový prototyp 499P, se kterým se bude v příští sezoně 10. a 11. června ucházet o vítězství ve 24hodinovém závodě Le Mans, poprvé po 50 letech.

Článek

Na víkendové akci Ferrari Finali Mondiali Extravaganza v Imole odhalila italská automobilka prototyp 499P, který přihlásí tovární tým Ferrari AF Corse do mistrovství světa vytrvalostních závodů ročníku 2023, které zahrnuje slavné Le Mans. Model bude mít svou závodní premiéru na závodě 1000 mil Sebringu na Floridě 17. března.

Jméno navazuje na tradici Ferrari z minulých účastí v Le Mans, 499 znamená zdvihový objem jeho motoru V6 s dvojitým přeplňováním, přičemž P znamená Prototype – což připomíná maranellský posledního tovární závodní vůz ve vrcholné kategorii, 312P z roku 1973, podobně jako žlutý pruh na červené karoserii.

Automobilka Ferrari postavila auto podle předpisů LMH spíše než podle paralelních pravidel LMDh, které zvolilo Porsche, aby zajistila, že 499P je skutečným Ferrari.

Ekonomicky přívětivější a jednodušší regule LMDh se opírá o speciální hybridní systém dodávaný firmami Williams Advanced Engineering a Bosch, zatímco technologie baterií ve speciálním systému Ferrari o parametrech 900v, 200kW Energy Recovery System (ERS) připojeném k přední nápravě byl vyvinut na základě zkušeností získaných v týmu formule 1.

Lamborghini potvrdilo vstup do Le Mans, prototyp dorazí za dva roky

AutoMoto

„Zvolili jsme LMH, protože je důležité, aby Ferrari vyrobilo celé auto a všechny díly,“ řekl pro britský Autocar šéf vytrvalostních závodů Antonello Coletta. „Ferrari je konstruktér, výrobce vozu a není naší filozofií kupovat díl. Rozhodli jsme se vrátit k prototypům, když nám pravidla dala šanci vyrobit celé auto. Toto auto je manifestem technologií Ferrari.“

Ačkoli má šestiválec stejnou 120stupňovou architekturu jako motor používaný u vozu 296 GT3, Ferrari pro Motorsport.com uvedlo, že to „není stejný motor.“ Vidlicový šestiválec byl podle vývojáře Ferdinanda Cannizza vybrán kvůli tomu, že je lehký a kompaktní.

Spalovací motor uprostřed vzadu vyvine maximální výkon 680 koní (500 kilowattů), aby vyhověl předpisům. Spolupracuje s elektromotorem umístěným vpředu o výkonu 272 k (200 kW), který čerpá potřebnou šťávu z 900voltové baterie odvozené z F1, dobíjené během zpomalování a brzdění.

Pohonné ústrojí je propojeno se sedmistupňovou sekvenční převodovkou. Samozřejmostí je omezení celkového výkonu systému na 500 kW u obou regulí vrcholné třídy Hypercar.

Závodní Peugeot 9x8 se představil ve finálním provedení

AutoMoto

Návrat Ferrari do vrcholné třídy vytrvalostních závodů přichází v rušné době, zmíněné dvojí předpisy pro novou třídu Hypercar lákají celou řadu automobilek.

V roce 2023 se Ferrari utká s dobře zavedeným týmem Toyota Gazoo Racing, který vyhrál předchozích pět Le Mans, s radikálním Peugeotem 9X8, který se v této sezoně již předvedl v šampionátu WEC, a s novými vyzyvateli LMDh od Porsche a Cadillacu.

Americký tým Glickenhaus by se také mohl vrátit se svým kandidátem 007 LMH, ačkoli jeho pokračující účast ve WEC musí být ještě potvrzena. Mezitím další uchazeči o LMDh z řad Alpine, BMW a Lamborghini jsou na cestě do Le Mans pro rok 2024.

Reklama

Související témata:

Výběr článků

Načítám