Hlavní obsah

Evropská verze Tesly Model S Plaid má zvládnout 300 km/h

Tesla sice u Modelu S Plaid slibuje maximální rychlost 200 mph/322 km/h, ve skutečnosti je však rychlost omezena na 175 mph, tedy 282 km/h. Evropský certifikát konformity ale slibuje třístovku.

Foto: Tesla

Tesla Model S Plaid

Článek

Globálně není Tesla Model S Plaid zase takovou novinkou, představila se už v loňském roce a v USA dávno jezdí. Podle informací webu Teslarati, který se touto značkou zabývá, se však tyto vozy začaly dostávat do Evropy až v poslední době.

Web objevil sken certifikátu konformity (CoC, Certificate of Conformity) na německém diskusním fóru majitelů tesel. Autor příspěvku také uvádí, že si vůz objednal v lednu 2021 a dostal ho až nyní; příspěvek je z 15. listopadu.

Rekordní zrychlení Tesly Model S Plaid má zásadní háček

AutoMoto

Certifikát říká, že Model S Plaid zvládne nejvyšší rychlost 300 km/h, což odpovídá 186 mph. Jenže v USA takovou rychlost vůz nezvládá; původně byl omezovač nastavený na 163 mph (262 km/h), zkraje letošního roku automobilka vydala aktualizaci softwaru, která přidala režim Track a posunula omezovač na 175 mph (282 km/h).

Americký web Tesly i jeho česká mutace však uvádějí ještě vyšší hodnotu - 200 mph, resp. 322 km/h. Taková má být nejvyšší rychlost s příplatkovými karbon-keramickými brzdami, nenašli jsme však žádné zprávy o tom, že by v továrním provedení Model S Plaid skutečně jel tak rychle.

Futuristický volant tesly v krizové situaci nefunguje, zjistili youtubeři

AutoMoto

Že to fyzicky zvládne, už však potvrzeno bylo. Tuningu se totiž meze nekladou a zkraje léta kanadská firma Ingenext, která se věnuje „odemykání“ softwarově znepřístupněných prvků tesel, otestovala svůj „klíč“ k obejití továrního omezovače rychlosti. Dostala se na 213 mph, tedy 342,7 km/h.

Model S Plaid je tedy „dvousetmílové“ auto, jak automobilka slibuje. Jenže dosud nebyl schopen dosáhnout ani těch 300 kilometrů v hodině; tuning se nepočítá. Zda evropské modely této mety dosáhnou, jak uvádí CoC, jistě nějaký majitel brzy zkusí na německé dálnici.

Z certifikátu stojí za zmínku také fakt, že vůz utáhne až 1,6 tuny těžký přívěs, že jeho normovaný dojezd je 600 km na jedno nabití a že spotřebuje 18,7 kWh elektřiny na 100 km.

Reklama

Související témata:

Výběr článků

Načítám