Hlavní obsah

Elektrická auta jsou zatím jen pro nadšence, říká šéf PSA

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Podle Carlose Tavarese, šéfa koncernu PSA, elektrická auta nelákají většinu populace ze třech důvodů. Jsou jimi nedostatečná nabíjecí infrastruktura, omezený dojezd elektromobilů a nejistota stran ceny elektřiny pro dobíjení.

Foto: Antonio Bronic, Reuters

Ilustrační foto

Článek

Čím dál více novinek, o kterých píšeme, je aspoň plug-in hybridních, když už ne plně elektrických. Přesto podle šéfa automobilového koncernu PSA Carlose Tavarese v současnosti elektrická auta kupují jen nadšenci, nikoliv normální lidé.

„Prodáváme elektrická auta zeleným závislákům. Neposunuli jsme se k pragmaticky smýšlejícím lidem,” cituje Tavarese agentura Reuters. Jako zásadní problémy masového rozmachu elektromobility vidí nedostatečnou nabíjecí infrastrukturu a omezený dojezd elektromobilů.

Dobití e-auta může vyjít dráž než benzin

Ekonomika

A také nejistotu stran ceny elektřiny pro dobíjení. Před několika týdny zvedla řidiče elektromobilů ze židle společnost Ionity, která v Evropě buduje síť superrychlých nabíječek a jednu provozuje i v Česku.

Místo paušálních zhruba 200 korun začala od konce ledna 2020 účtovat neregistrovaným zákazníkům každou kilowatthodinu po 21 korunách. S registrací cena klesá pod 10 Kč/kWh.

Objem odebrané elektřiny z českých dobíjecích stanic pro elektromobily byl loni rekordní

AutoMoto

V Česku zdražili také provozovatelé nabíječek ČEZ, na 3,5 až 9,5 Kč/kWh podle tarifu zvoleného při registraci, či neregistrovaného zákazníka, a E.ON na 3 až 13 korun za kilowatthodinu.

Podle Tavarese stojí tyto tři důvody za faktem, že Peugeot vyvíjí platformy aut tak, aby byly schopny pojmout jak konvenční, tak i hybridní nebo čistě elektrické pohonné ústrojí. „Tak můžeme agilně reagovat na požadavky zákazníků,” doplnil.

Reklama

Související články

Výběr článků

Načítám