Hlavní obsah

Další kopie Jeepu Wrangler? Nová Mahindra Thar napodobuje americkou ikonu

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Sotva soud zakázal prodeje Mahindry Roxor v USA, protože vypadá jako Jeep CJ, představila indická automobilka model Thar, který zase víc než připomíná novodobé Jeepy Wrangler gen. JK a JL.

Foto: Mahindra

Mahindra Thar

Článek

Spory mezi indickou Mahindrou a americkým Jeepem o design modelu Roxor, který Mahindra prodává v USA, byly ostře sledované a soud nakonec rozhodl v neprospěch Indů, kterým dle webu Automotive News zakázal dovoz a prodej vozu na půdě Spojených států. A to i přes fakt, že Roxor neměl v USA homologaci pro silniční provoz a byl tedy jen volnočasovým vozidlem k použití mimo silnice.

Mahindra kvůli sporu s Jeepem pozměnila design off-roadu, nyní připomíná Toyotu

AutoMoto

Mahindra vyrábí auta, která víc než připomínají starší jeepy, už řadu let, takže když se rozhořely spory o Roxor, vypadalo to, jako by koncern FCA, resp. dnes Stellantis, pod nějž Jeep spadá, pořádně zaspal.

Jenže Mahindra má k výrobě Jeepu CJ řádnou licenci, a to už od roku 1947. Problém vznikl, když se rozhodla takto vyrobená vozidla prodávat v USA.

A právě na základě této licence - alespoň soudě dle toho, co automobilka píše v tiskové zprávě - byla nyní představena nová generace Mahindry Thar, která vypadá jako kříženec Jeepu Wrangler JK a JL, tedy posledních dvou generací tohoto ikonického offroadu.

Dokonce i v jeho přední masce se snadno dá najít sedm vertikálních otvorů, poznávací znamení všech současných jeepů.

Stejně jako Wrangler, i Thar má možnost pevné či plátěné střechy a nad sedačkami má rám, v němž našly místo i reproduktory. Představila se zatím dvoudveřová verze; jestli bude čtyřdveřová následovat, není známo.

Thar není žádné ořezávátko, nabízí poctivou rámovou konstrukci a přiřaditelný pohon všech kol s redukční převodovkou a uzávěrkou zadního diferenciálu. Přes šestistupňový manuál nebo šestistupňový automat jí posílá sílu buď benzínový přeplňovaný dvoulitr o 150 koních a 320 N.m, nebo 2,2l turbodiesel o 130 koních a stejném točivém momentu.

Test Jeepu Wrangler Rubicon: V terénu králem

AutoMoto

Jak bude americká automobilka Jeep reagovat na tuto indickou novinku, se zatím necháme překvapit; o plánech prodávat ji v USA tisková zpráva Mahindry nehovoří.

Přesto, zmíněná licence podle dostupných informací platí na Jeep CJ, který se vyráběl v různých generacích v letech 1944-1986, nikoliv na moderní Wranglery JK a JL.

Reklama

Související články

Výběr článků

Načítám