Hlavní obsah

Daimler vzdává snahu o samořídící auta, řidič bude v mercedesech vždy potřeba

Novinky, Marek Bednář

Člověk za volantem auta značky Mercedes-Benz bude vždy nutný. Koncern Daimler, kam tato značka patří, podle německého webu končí se snahou vyvinout autonomní vůz nejvyšší, páté úrovně. Na úrovních 3 a 4 se však stále pracuje.

Foto: Mercedes-Benz

Mercedes-Benz F 015 zůstane vizí.

Článek

Koncern Daimler, jehož nejznámější značkou je Mercedes-Benz, nebude usilovat o vyvinutí automobilu, který by vůbec nepotřeboval řidiče. Jinými slovy, nebude se snažit o autonomní jízdu úrovně 5, nýbrž zůstane na „čtyřce”. Alespoň podle zprávy na webu Redaktions Netzwerk Deutschland (RND), který se odkazuje na mluvčího automobilky.

Pět stupňů k puštění volantu. Autonomní řízení má svá pravidla

AutoMoto

Z jeho vyjádření to ovšem nevypadá, že by Daimler takovéto rozhodnutí činil zcela dobrovolně. „Nebudeme soutěžit v závodě, který nemůžeme vyhrát,” cituje ho RND. Podle automobilky také s nabídkami, jako je sdílení automobilů, nejdou vydělat peníze a investoři zisky očekávají.

Foto: Mercedes-Benz

Mercedes-Benz F 015

Ona „výhra v závodě” může být odkazem na fakt, že zatímco Mercedes před pěti lety postavil koncept autonomního vozu F 015, od té doby za konkurencí zaostává. V arizonském Phoenixu např. už „naostro” jezdí samořídící taxíky společnosti Waymo.

Rus se naštval na servis a podpálil svůj zánovní mercedes za čtyři miliony

AutoMoto

Podle dostupných informací by se konec snahy o plně samořídící auto neměl dotknout aktuální práce Daimleru na poli autonomie úrovní 3 a 4. Ty chystá nejen pro osobní auta, ale také pro kamiony, jak ukazuje nedávno ohlášené partnerství s firmou Waymo na částečně autonomním tahači značky Freightliner.

Ve srovnání s americkou Teslou to může vypadat, že je Mercedes pozadu, ale skutečnost je trochu jiná. Němci spíš nechtějí zákazníkům dávat nevyzkoušený software, jako je Full Self Driving automobilky Tesla, který podle slov samotného Elona Muska, šéfa Tesly, může udělat špatné rozhodnutí v ten nejhorší moment.

Foto: Mercedes-Benz

Mercedes-Benz třídy S (2020)

„Nechceme slepou víru. Chceme v autě informovanou důvěru. Zákazník musí přesně vědět, co auto dokáže a co ne,” cituje web Automotive News německého mluvčího automobilky Mercedes-Benz. „Nejhorší, co se může stát, je nejednoznačnost, zda auto zvládá řídit samo, či nikoliv v nějaké složité situaci,” dodává mluvčí.

Automobilka vyvíjí systém nazvaný Drive Pilot pro čerstvě představenou třídu S, který chce nabídnout od příštího roku. Ten je autonomním řízením úrovně 3, tedy že řidič může spustit oči ze silnice a ruce z volantu, ale musí být vždy  připraven převzít řízení. Systém má fungovat do rychlosti 60 km/h a pouze na německých dálnicích, alespoň prozatím.

Anketa

Jaký máte názor na samořídící auta?
Věřím, že budou, a těším se na ně
12,4 %
Odevzdám řízení na dálnici a odpočinu si
2,7 %
Využívám současné technologie, ale chci být pořád pánem
17,1 %
Nejlepší je auto bez armády hlídačů
67,8 %
Celkem hlasovalo 950 čtenářů.

Reklama

Výběr článků

Načítám