Článek
Jednu z nejtajemnějších novinek právě probíhajícího autosalonu v Mnichově připravovala značka Cupra, která před několika týdny začala postupně poodhalovat koncept s tajemným názvem Tindaya, který si automobilka půjčila od vulkánu na španělském ostrově Fuerteventura.
Tindaya tak mohla být prakticky cokoliv, dnes už ale víme, že se jedná o sportovně střižený koncept SUV, který má ukázat budoucí designový styl automobilky. Ten přitom bude čistě podle této studie opravdu divoký a nepřehlédnutelný.
Koncept Tindaya zaujme výraznou přídí s LED displejem v ostře řezané masce. Světla si zachovala ikonický motiv tří trojúhelníků, ty jsou však nyní ještě ostřeji řezané a kompaktnější.
Výrazně tvarovanou kapotu zdobí osvětlené logo, podobně jako u čistě elektrického modelu Tavascan, svalnaté podběhy pak vyplňují obří kola s neobvyklou strukturou výplně. Koncept má částečně prosklenou střechu, nevšedně naznačený střešní nosič a unikátní jsou rovněž dveře, jejichž zadní část se otvírá proti směru jízdy.
Nepřehlédnutelná je také záď s tradičně tvarovanými zadními světly, která propojuje lišta s animovaným efektem a osvětleným logem Cupra. Střechu prodlužuje výrazný spoiler, v zadním nárazníku pak vidíme osvětlené lamely a výrazný difuzor.
Automobilka zatím nebyla příliš sdílná, co se technických parametrů týče. Vůz by však měl měřit 4,72 metru na délku a jeho podběhy by měla vyplňovat kola o průměru 23 palců. Pohon zmíněn nebyl, s největší pravděpodobností však půjde o elektrické řešení.
Kabina nabídne uspořádání 2 + 2 se sportovními sedadly v obou řadách a zaměření především na řidiče. Ten tak sedí přes 24“ displejem a nevšedně tvarovaným volantem inspirovaným světem závodění a her, přes který by mělo být možné ovládat funkce vozu bez zbytečného rozptylování.
Kromě toho nabídne kabina originálně tvarované dekory a bohaté ambientní osvětlení. Automobilka navíc slibuje kombinaci fyzického a digitálního zážitku, kdy vůz dokáže uzpůsobit jízdní režimy, ambientní osvětlení, zvuk a mnoho dalšího.
Cupra Tindaya je zatím pouze studií, lze však očekávat, že se v budoucnu dočkáme podobně koncipovaného produkčního modelu, se kterým by značka mohla zkusit oslovit zákazníky například na trzích Středního Východu. Právě sem totiž v budoucnu zvažuje vstup. Do budoucna jej plánuje i do USA, kde by se mohl podobný model hodit.






