Článek
V roce 2015 přišel Citroën s elektrickým vozem E-Mehari, jenž svým vzhledem odkazoval k malému terénnímu autu, dnes bychom řekli crossoveru z roku 1968. Elektromobil bez oken a pevné střechy nyní doplňuje verze, která tyto vymoženosti má. Francouzský výrobce ji nazývá Hard Top.
Vnitřek je opět čtyřmístný (vzadu můžete vozit děti, obě zadní sedadla mají kotevní body Isofix) a stejný je i počet airbagů, které E-Mehari nabízí. Mimochodem, auto získalo v nárazových testech Euro NCAP tři hvězdy z pěti možných, což je pouze průměrný výsledek. Ale vzhledem k zaměření vozu, tedy na městský (plážový) a příměstský provoz, to v praxi snad tolik vadit nebude.

Citroën E-Mehari (2018)

Citroën E-Mehari (2018)

Citroën E-Mehari (2018)
Nabíjí se 16 hodin
Elektrické mehari zvládne jet rychlostí až 110 km/h a na jedno nabití ujede až 195 kilometrů. Plné nabití baterií si vyžádá buď 10,5 hodiny (speciální rychlonabíječka), nebo o dalších šest hodin více (běžná elektrická síť 230 V).
Do Česka se model E-Mehari nedováží, podle vyjádření tiskové mluvčí značky Lenky Martinové se nepočítá ani s dovozem nové verze. Ve Francii stojí E-Mehari 19 500 eur (487 000 korun), za provedení Hard Top zaplatí zákazníci 20 700 eur, tedy zhruba 517 tisíc korun.

Citroën E-Mehari (2018)

Citroën E-Mehari (2018)