Hlavní obsah

Čínský crossover nabízí displej na zádi, zobrazí smajlíky či varování

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Displej pro komunikaci s ostatními řidiči jako součást vnější výbavy vozu byl až dosud doménou konceptů či sci-fi filmů. Nový čínský crossover Baojun Yep však takový prvek nabízí.

Článek

Snad každý řidič někdy chtěl tomu za sebou říci, že si má nechat větší odstup, či mít jakoukoliv možnost komunikovat s ostatními šířeji než pomocí světel či klaksonu. Posunky nejsou o moc lepší a zvenčí vozu nemusí být vidět. A displej na zádi žádné auto nemá.

Tedy žádné až na jedno - čínský crossover Baojun Yep. Ten nabízí hranatý displej na zádi vozu, která připomíná chytré hodinky. Tak se i jmenuje - výrobce mu říká „auto-hodinky“.

Displej je součástí zhruba metr širokého a čtvrt metru vysokého pásu mezi zadními lampami, jehož design je také možno měnit, patrně v podobě výměnných plastových dílů. Samotná obrazovka je s rozměry 300 × 256 mm poměrně velká a může zobrazovat v podstatě cokoliv.

Foto: Baojun

Kvádr na zadním čele Baojunu Yep na oficiálním obrázku z února letošního roku naznačuje, že displej nebude součástí standardní výbavy, anebo naopak k němu bude dostupný plastový kryt.

Web CarNewsChina uvádí jako možnosti například emotikony, hodiny či varování pro ostatní řidiče. Idea automobilky je, že se tak mladí řidiči mohou v provozu lépe vyjádřit. Kromě smajlíků se nabízí třeba i varování, že řidič za nimi nedodržuje bezpečnou vzdálenost.

Vůz, který pochází z dílen SGWM, čínské automobilky, v níž má podíl americký koncern General Motors, byl odhalen před několika dny a do prodeje má vstoupit ještě letos. S délkou necelého 3,4 metru to je opravdový drobek, v útrobách má ale baterii, která má stačit na 300 km elektrického dojezdu. Jeho cena by se měla pohybovat okolo 100 tisíc jüanů (cca 310 tisíc korun) a samozřejmě s dovozem do Evropy nepočítejme.

Čína pomalu vytlačuje světové automobilky ze svého trhu

AutoMoto

Reklama

Související témata:

Výběr článků

Načítám