Článek
Loňský rok byl pro čínskou automobilku BYD (Build Your Dreams) mimořádně úspěšný, což dokazuje i skutečnost, že předběhla Teslu a stala se největším výrobcem elektromobilů na světě. Ve své evropské expanzi má však společnost stále jisté mezery, které se chystá v nadcházejícím roce napravit.
Ačkoliv se značka proslavila především čistě elektrickými modely, začala si uvědomovat, že mnoho evropských zákazníků ještě není připraveno opustit spalovací motory. Z toho důvodu plánuje rozšířit nabídku plug-in hybridních modelů. V současnosti nabízí v Evropě pouze jeden, letos však uvede minimálně v Německu a na dalších vybraných trzích další dva.
„Ne každý je připraven na elektromobil. Potřebujeme něco jiného, abychom zákazníka přesvědčili,“ uvedla Maria Grazia Davinová, šéfka německého a několika dalších evropských zastoupení společnosti BYD, v rozhovoru pro Reuters. „Každý měsíc hledáme nejlepší rovnováhu mezi tím, co zákazník chce, a tím, co zajistí úspěšnou distribuci,“ dodala.
Právě distribuce je přitom pro značku další výzvou. Během jejího vstupu na trh totiž automobilka neměla dostatečnou síť dealerů a servisů.
Problémem pak byla i lokální neznalost a právě nedostatečná nabídku plug-in hybridů. Aktuálně jediným je model SEAL U DM-i, který využívá malý spalovací motor jako generátor energie pro baterii.

BYD SEAL U DM-i používá elektromotor v roli prodlužovače dojezdu. Nepohání kola, ale dobíjí baterii napájející elektromotory.
Kromě uvedení nových plug-in hybridů automobilka také zakládá zastoupení v jednotlivých evropských státech, která mají usnadnit distribuci, zajistit zákaznický servis a díky marketingové podpoře také zajistit povědomí o značce a jejích modelech mezi zákazníky.
„Tato lokalizace je velkou investicí… musíte všechno vybudovat,“ řekla bývalá manažerka společnosti Stellantis a dodala, že vybudování sítě bude trvat roky.