Hlavní obsah

Čínský BYD reaguje na nižší evropskou poptávku po elektromobilech, nabídne další hybridy

Čínská automobilka BYD plánuje změny ve svém evropském působení. Kromě rozšíření sítě chce vystavět svou nabídku vedle elektromobilů také na plug-in hybridech, jejichž počet se letos rozšíří.

Foto: BYD

BYD SEAL U DM-i je aktuálně jediným plug-in hybridem v evropské nabídce značky.

Článek

Loňský rok byl pro čínskou automobilku BYD (Build Your Dreams) mimořádně úspěšný, což dokazuje i skutečnost, že předběhla Teslu a stala se největším výrobcem elektromobilů na světě. Ve své evropské expanzi má však společnost stále jisté mezery, které se chystá v nadcházejícím roce napravit.

Ačkoliv se značka proslavila především čistě elektrickými modely, začala si uvědomovat, že mnoho evropských zákazníků ještě není připraveno opustit spalovací motory. Z toho důvodu plánuje rozšířit nabídku plug-in hybridních modelů. V současnosti nabízí v Evropě pouze jeden, letos však uvede minimálně v Německu a na dalších vybraných trzích další dva.

„Ne každý je připraven na elektromobil. Potřebujeme něco jiného, abychom zákazníka přesvědčili,“ uvedla Maria Grazia Davinová, šéfka německého a několika dalších evropských zastoupení společnosti BYD, v rozhovoru pro Reuters. „Každý měsíc hledáme nejlepší rovnováhu mezi tím, co zákazník chce, a tím, co zajistí úspěšnou distribuci,“ dodala.

Právě distribuce je přitom pro značku další výzvou. Během jejího vstupu na trh totiž automobilka neměla dostatečnou síť dealerů a servisů.

Problémem pak byla i lokální neznalost a právě nedostatečná nabídku plug-in hybridů. Aktuálně jediným je model SEAL U DM-i, který využívá malý spalovací motor jako generátor energie pro baterii.

Foto: BYD

BYD SEAL U DM-i používá elektromotor v roli prodlužovače dojezdu. Nepohání kola, ale dobíjí baterii napájející elektromotory.

Kromě uvedení nových plug-in hybridů automobilka také zakládá zastoupení v jednotlivých evropských státech, která mají usnadnit distribuci, zajistit zákaznický servis a díky marketingové podpoře také zajistit povědomí o značce a jejích modelech mezi zákazníky.

„Tato lokalizace je velkou investicí… musíte všechno vybudovat,“ řekla bývalá manažerka společnosti Stellantis a dodala, že vybudování sítě bude trvat roky.

Výběr článků

Načítám