Článek
Automobilka Chevrolet nedávno vyrazila se zbrusu novou Corvette ZR1X do Německa a prolomila hranici 6 minut 50 sekund na Severní smyčce Nürburgringu v celé její délce 20,8 km, čímž sebrala Fordu Mustang GTD rekord nejrychlejšího amerického vozu na slavné trati. Kromě toho však automobilka zveřejnila palubní videozáznamy nejen z rekordní jízdy modelu verze ZR1X, ale také slabší verze ZR1.
Mustang GTD přitom pokořily obě; ZR1X dosáhla času 6:49,275, ZR1 zvládla čas 6:50,763. Přestože má ZR1X dodatečných 139 kW elektromotoru navíc k 793 kilowattům 5,5l osmiválce, rozdíl ve výsledcích není zdaleka tak dramatický, jak by se dalo očekávat.
Rozdíl jen 1,5 sekundy na tak dlouhém okruhu je naprosto minimální. S každým vozem navíc jel jiný pilot – ZR1X řídil inženýr dynamiky vozidla Drew Cattell, ZR1 zase šéfinženýr dynamiky vozidla Brian Wallace.

Inženýři Chevroletu museli zvládnout obrovský výkon obou verzí na okruhu, který neodpouští žádné chyby. Palubní kamery, jejichž obraz je doplněný o telematiku, ukazují stopu, rychlost, ale i pohyby auta na nerovnostech na celé trati. Oba vozy se v Liščí noře (Fuchsröhre) dotkly 300 km/h a na dlouhé rovince Döttinger Höhe na konci okruhu sahaly po hranici 320 km/h.
Příčinou relativně malého rozdílu je skutečnost, že obě verze sdílejí stejný paket aerodynamických prvků karoserie a pneumatiky. Dodatečná hmotnost hybridního systému u ZR1X částečně neguje výhodu vyššího výkonu. Časový zisk tak pochází především z mechanické přilnavosti, kterou poskytuje elektricky poháněná přední náprava modelu ZR1X.
Srovnání s konkurencí odhaluje zajímavé rozdíly v přístupu k rychlým časům na okruhu. Porsche 911 GT3 RS a Mercedes-AMG GT Black Series disponují výrazně menším výkonem než tisícikoňové corvette, ale kompenzují to vyšší rychlostí v zatáčkách a lepšími brzdnými vlastnostmi. Skutečnost, že Porsche a Mercedes-AMG používají k pokusům o rekordy Nordschleife profesionální závodní jezdce, také hraje roli, ačkoliv inženýři General Motors prokázali vysokou úroveň jezdeckých dovedností.