Článek
„Stanici jsme vybudovali na strategickém místě, a to u rušného dálničního tahu mezi Brnem a Ostravou, který spojuje jih a sever Evropy. Počítáme s tím, že ji hojně bude využívat tranzitní doprava,“ řekl Novinkám jednatel společnosti E.ON Drive Infrastructure Martin Klíma.

Nový nabíjecí hub pro kamiony je u D1 na Prostějovsku.
Společnost chce do dvou let vybudovat v České republice celkem 15 těchto stanic, přičemž další vznikne v nejbližších měsících v Praze. Klíma zdůraznil, že pro vybudování mořického dobíjecího hubu byly využity nejmodernější technologie.
V Česku je momentálně již přes 3000 veřejných dobíjecích stanic pro osobní auta. Jejich počet v republice stále narůstá.
„Momentálně jsme v situaci, kdy tvoříme základní infrastrukturu pro dobíjení elektrických nákladních aut. Stanice v Mořicích je vybudována tak, abychom ji mohli jednou velmi snadno rozšířit o takzvaný MCS neboli Megawatt Charging Standard pro ještě výkonnější dobíjení elektrokamionů,“ dodal jednatel.

Na novém dobíjecím hubu jsou stojany pro tři kamiony.
V současnosti by se podle odhadů zástupce společnosti E.ON měly v Česku pohybovat jednotky kusů plně elektrických nákladních vozidel. Podle statistik Mezinárodní rady pro čistou dopravu (ICCT) pak elektrické stroje tvořily za první čtvrtletí roku 2025 pouze 1,5 procenta z celkového počtu prodaných těžkých nákladních automobilů v zemích EU.
Z celkových 58 000 prodaných kusů tak bylo plně elektrických pouze 850. Za uplynulý rok se celkem jednalo 3300 kusů těžkých nákladních vozidel s elektrickým pohonem. Dominantní jsou na trhu stroje se vznětovými motory.
Nejvíce plně elektrických těžkých vozidel se za první čtvrtletí tohoto roku prodalo v Německu (300), na druhém místě skončila Francie (228). V Česku se za stejné období prodalo pouze pět kusů plně elektrických těžkých nákladních vozidel.