Hlavní obsah

České policejní Ferrari už najelo 35 000 kilometrů, řidiče často svádí k přestupku

2:23
2:23

Chcete-li článek poslouchat, přihlaste se

Supersportovní vůz Ferrari 458 Italia, který čeští policisté získali v roce 2022 jako zabavené vozidlo, už najelo přes 35 000 kilometrů. V provozu se podle policistů osvědčilo, řidiče ale často motivuje ke zbytečnému přestupku, který je může vyjít až na 3500 korun.

Foto: Policie ČR

České policejní Ferrari F 142 – 458 Italia

Článek

Čeští policisté obvykle hlídkují ve vozech značky Škoda, které často doplňují dodávky značky Volkswagen a specializované offroady. Od roku 2022 ale policie provozuje také supersportovní vůz Ferrari 458 Italia, který získala v rámci zajištění majetku pocházejícího z trestné činnosti.

Za tu dobu už policejní vůz najel přes 35 000 kilometrů, přičemž na silnicích vzbuzuje respekt a zvědavost. Některé řidiče však může jen obyčejné setkání s vozem vyjít až na 3500 korun, jak v rozhovoru pro ČTK uvedl začátkem týdne Martin Topinka, jeden ze tří policistů vyškolených k řízení supersportu.

Zatímco někteří řidiči jen ukazují zdvižené palce, jiní si chtějí setkání s policejním supersportem zvěčnit. „Jediný problém, který pořád zůstává, je to, že mají tendenci vyndávat mobilní telefony a fotit nebo natáčet, což je za pokutu 2500 až 3500 korun. Je to prostě tak – on má fotku a my máme činnost,“ popsal častý přestupek Topinka.

Má široké využití

Vůz byl do služby uveden s řadou úprav, jejichž cena se vyšplhala na 300 000 korun. Místo červeného laku zdobí supersport fólie v tradičních policejních barvách, nechybí výstražná světla, vysílačka nebo kamerový systém.

Policejní supersport je také vybaven ručním laserovým přístrojem k měření rychlosti, k čemuž je prý podle Topinky vhodný. Díky nízké siluetě se totiž snadno skryje za svodidla.

Violeta Siřišťová, mluvčí Policie ČR, pak v rozhovoru pro ČTK uvedla, že se vozidlo v provozu osvědčilo. Plní široké spektrum úkolů - od zásahů proti nejagresivnějším řidičům přes pátrání po odcizených vozidlech a dohled při tuningových srazech až po běžný dohled nad bezpečností silničního provozu a prezentační akce pro veřejnost," dodala Siřišťová

Dobrou službu ale odvádí také ve spolupráci se zdravotníky. „Razíme jim cestu, aby se co nejvíc zkrátila. Je to i díky tomu, že majáky a světla na něm jsou výraznější než na jiných autech. Řidiči na to reagují podstatně dřív,“ vysvětlil Topinka.

Související témata:

Výběr článků

Načítám