Hlavní obsah

Česká společnost MW Motors uvedla nový elektrický offroad Spartan EV 2.0

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Nový čistě elektrický offroad Spartan EV 2.0 od české společnosti MW Motors staví na základech mezinárodní techniky, slibuje ovšem zajímavé parametry. A navíc dobře vypadá.

Foto: MW Motors

MW Motors Spartan EV 2.0

Článek

Společnost MW Motors představila první elektrický offroad Spartan již v roce 2020, přičemž jeho základem byl dobře známý ruský terénní automobil UAZ Hunter. Druhá generace, jejíž jméno je zatím uváděno jako předběžné, ovšem sází na zcela nové tvary.

Základem se totiž stal indický offroad Force Gurkha 4×4, původně spalovací motor ale společnost vyměnila za plně elektrické pohonné ústrojí. Začněme ale od exteriéru, který díky hranatým tvarům z dálky lehce připomíná zmenšený Mercedes-Benz třídy G. Drobná maska je tradičně uzavřená a světla jsou standardně LED.

Spartan EV 2.0 měří na délku 4116 mm, rozvor má hodnotu 2400 mm, šířka je 1812 mm a výška 2075 mm. Jako správný teréňák má navíc světlou výšku přes 200 mm, brodivost 700 mm, přední nájezdový úhel 38 stupňů a odjezdový úhel 35 stupňů.

V Česku vzniklo elektroauto Luka EV, motory má integrované přímo v kolech

AutoMoto

Podle webu Carscoops, který na novinku upozornil, je Spartan 2.0 registrovaný jako lehké užitkové vozidlo. Tomu odpovídá i jednoduše koncipovaná kabina s dvojicí látkou čalouněných sedadel a velkým nákladovým prostorem. Ve výbavě jsou digitální přístrojový štít, dotykový infotainment, manuální klimatizace a elektrická okna.

Základem je rámová konstrukce s odpružením vinutými pružinami. Vznětový diesel ale nahradil elektromotor o výkonu 130 kW (177 k), který by měl nabídnout točivý moment až 1075 Nm. Maximální rychlost je omezena na 145 km/h.

Primárně jsou poháněna zadní kola, k dispozici je ale připojitelný pohon všech kol, redukční převodovka a nechybí ani uzavíratelné nápravové diferenciály. Vůz tak slibuje skutečně působivé terénní schopnosti. Jako správný pracant navíc láká na nosnost přes 1 tunu a utáhne až 3 tuny.

Baterie s kapacitou 61,1 kWh (využitelných 57,4 kWh), uložená pod kapotou, slibuje dojezd asi 240 kilometrů na nabití. Rychlonabíjení je možné při výkonu až 90 kW, kdy nabití z 20 na 30 procent zabere asi 36 minut. K dispozici je ale i V2L rozhraní, kdy lze z vozu nabíjet různé elektrické spotřebiče, jako například elektrické nářadí.

Vůz už by měl být dostupný na britském trhu, kde jeho cena začíná od 49 995 liber, jak uvádí Carscoops. V přepočtu se tak bavíme o cenovce od bezmála 1,5 milionu korun.

Mercedesy se točí kolem své osy. Automobilka tak láká na elektrickou třídu G

AutoMoto

Reklama

Související témata:
MW Motors

Výběr článků

Načítám