Článek
Britský start-up Longbow, který založili dva bývalí inženýři Tesly Daniel Davy a Mark Tapscott spolu s bývalým generálním ředitelem společnosti vyrábějící elektrické lodě, vyvinul první pohyblivý prototyp svého elektrického roadsteru Speedster. Vůz představuje radikální přístup k elektromobilitě založený na filozofii britského konstruktéra Colina Chapmana: „Zjednodušit a přidat lehkost“.
Speedster váží pouhých 895 kilogramů. Například nejlehčí Škoda Fabia čtvrté generace přitom váží 1135 kg. Nízká hmotnost ze speedsteru činí první „Featherweight Electric Vehicle“, tedy „elektromobil lehký jako pírko“, alespoň podle klasifikace společnosti.
Produkční verze nabídne zrychlení z nuly na sto kilometrů za hodinu za 3,5 sekundy s dojezdem 442 kilometrů podle normy WLTP. Tato kombinace hmotnosti, výkonu a dojezdu je podle Longbow ve světě elektromobilů bezkonkurenční.
Postavili to, o čem Elon Musk jen sní: MG Cyberster je zhmotnělý cyberpunk v praxi, rychlostí šokuje

Vůz využívá unikátní hliníkový podvozek s lehkým kompaktním elektromotorem a designem baterie s umístěním modulů přímo do šasi, a to se zaměřením na maximalizaci tuhosti při minimalizaci hmotnosti.
Longbow uvádí, že Speedster byl navržen zcela od nuly jako „duchovní nástupce“ ikon jako Lotus Elise a Jaguar E-Type. Společnost zdůrazňuje, že hmotnost „znamená složitost a otupuje agilitu a smysly“, což bylo klíčovým vodítkem při vývoji.
Spoluzakladatel a generální ředitel Daniel Davy uvedl, že Speedster „se zdá mít ohlas u nadšenců“ a jeho vytvoření představuje „nejpravdivější ilustraci našeho přístupu Speed of Lightness“. Prototyp nazvaný Aesthetic Dynamic Demonstrator byl odhalen v Londýně před publikem prvních zákazníků a spolupracovníků. První dodávky jsou plánovány na rok 2026, což by mohlo konkurovat dlouho odkládanému Roadsteru od Tesly, který možná nevstoupí do výroby až do roku 2027.
Longbow posílil svou pozici získáním významných veteránů automobilového průmyslu do poradního panelu. Mezi nimi jsou bývalý šéf McLarenu Mike Flewitt, ex-šéf Lotus Europe Dan Balmer a Michael van der Sande s praxí v Lucid Europe, skunkworks JLR a vedoucí pozicí v Alpine.
Vedle verze Speedster bez střechy a oken připravuje společnost také uzavřenou verzi s názvem Roadster. Ta bude levnější, má startovat na 65 tisících liber (1,8 milionu korun), kdežto Speedster má stát nejméně 85 tisíc liber (2,35 milionu korun).





