Článek
Konec výroby klasického modelu Land Rover Defender zarmoutil jeho fanoušky po celém světě, přesto se našli lidé, kteří v konci ikonického offroadu viděli potenciál. Zatímco Sir Jim Ratcliffe přišel s vlastním offroadem Ineos Grenadier, britský podnikatel Charles R. Fawcett se rozhodl vsadit na zájem budoucích zákazníků o defender.

Britský podnikatel objednal celkem 240 vozů ještě před koncem výroby, dnes je upravené prodává za výrazně vyšší částky.
Po oznámení plánů na ukončení výroby se proto spojil s automobilkou Land Rover, se kterou měl blízké vztahy, a rozhodl se objednat 240 vozů. Ty měl v plánu upravovat prostřednictvím své společnosti Twisted, kterou založil v roce 2000, a prodávat za vyšší sumy.
Po prvotních jednáních se sice automobilka začala cukat, jak uvedl v rozhovoru na YouTube kanálu Resto Revival ~ Car Stories, nakonec ale doručila během roku 2015 celkem 239 vozidel. V rámci objednávky si přitom Fawcett objednal různé typy karoserií.
Díky rozsahu objednávky se navíc povedlo vyjednat slevu 14,8 procenta na celou objednávku, stále se však jednalo o obrovskou sumu peněz, která se měla celkově pohybovat kolem osmi milionů liber. V přepočtu se tak bavíme o částce kolem 225,2 milionů korun.
S klesající dostupností by nejspíš vozy nabíraly na hodnotě už jen kvalitním uskladněním, součástí dohody s automobilkou však byla podmínka, že vozy budou prodávány upravené. Úpravy provádí Fawcettova společnost Twisted, která se soustředí na restomod modifikace. Klasická karoserie tak ukrývá modernější techniku a bohatou komfortní výbavu.

Upravený Land Rover Defender z produkce Twisted Automotive
Obrat přes miliardu korun
První vozy se prodávaly za ceny v rozpětí 70 000 až 90 000 liber (cca 1,97 až 2,53 milionu korun), dnes se však podle Fawcetta ceny vozů z produkce Twisted obvykle pohybují v částkách kolem 180 000 až 320 000 liber (cca pět až devět milionů korun), jak uvedl podnikatel v rozhovoru pro LadBible.
Změny jsou přitom skutečně rozsáhlé a zahrnovat mohou výměnu motoru, podvozku, interiéru a mnoha dalších komponent. Na každém jednom autě tak může být kolem 1500 hodin práce. Společnost přitom zužitkovává své zkušenosti, které získala během 25 let v oboru.

Ačkoliv bylo pořízení 240 vozů za sumu osmi milionů liber velkým riskem, evidentně se vyplatil. Fawcett v dubnovém rozhovoru pro LadBible prozradil, že od pořízení vozů už jeho společnost dosáhla obratu přes 50 milionů liber (přes 1,4 miliardy korun).
V dubnu přitom měla společnost na skladě kolem 25 vozidel, v nedávném rozhovoru pro YouTube kanál pak Fawcett zmiňuje, že se zásoba smrskla na 21 až 22 vozidel. Zájem tak navzdory rostoucím cenám stále trvá.


