Hlavní obsah

BMW testuje revoluční baterie s pevným elektrolytem v produkčním autě

1:31
1:31

Poslechněte si tento článek

Baterie s pevným elektrolytem, na kterých BMW spolupracuje s firmou Solid Power, už jezdí coby prototyp v BMW i7. Kdy se mohou dostat na trh, však stále není jasné.

Foto: BMW

Testovací prototyp BMW i7 s bateriemi s pevným elektrolytem

Článek

Automobilka BMW začala testovat v reálných podmínkách revoluční technologii baterií s pevným elektrolytem, která může zásadně změnit segment elektromobilů. Německý automobilový gigant spolupracuje na vývoji s technickým partnerem Solid Power a nové články integroval do prototypu BMW i7.

Nové články nabízejí výrazně vyšší energetickou hustotu v porovnání se současnými lithium-iontovými bateriemi, což v praxi znamená delší dojezd bez nutnosti přidávání dalších bateriových článků, a tedy bez zvyšování celkové hmotnosti vozidla. Prototyp využívá nejnovější články od společnosti Solid Power integrované do stávající architektury bateriového balíčku BMW.

Hlavní úlohou prototypu BMW i7 s těmito bateriemi je studovat tepelnou roztažnost nových bateriových článků a definovat výzvy a výhody tepelného řízení systému. Lepší tepelné vlastnosti představují další významnou výhodu této pokročilé technologie, která by měla přispět ke zvýšení celkové účinnosti elektrických vozidel.

BMW oficiálně neoznámila přesný termín komerční dostupnosti této technologie, ale koncerny Volkswagen či Stellantis plánují uvedení svých baterií s pevným elektrolytem na trh kolem roku 2027. Je proto vysoce pravděpodobné, že časový harmonogram BMW nebude výrazně odlišný.

Výběr článků

Načítám